برگزاری یادواره شهدا در سراسر استان، دیدار با رهبر انقلاب، برنامه شبی با شهدا و تشییع ۵ شهید گمنام و تدفین در ضلع شرقی باغ موزه دفاع مقدس از برنامه‌های 25آبان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: در عملیات محرم در سال ۶۱ بیش از یک هزار و اندی از رزمندگان اصفهان به شهادت رسیدند و در یک روز ۳۷۰ شهید از میدان امام به سمت گلستان شهدا تشییع شدند و به همین مناسبت ۲۵ آبان روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نامیده شد.

سردار مجتبی شیروانیان افزود: این عملیات دستاوردهای زیادی هم برای ایران داشت که بیش از ۱۰ تیپ دشمن منهدم، بیش از ۳هزار نفر اسیر و غنیمت‌های زیادی گرفته شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در تشریح برنامه‌های اصفهان به مناسبت این روز گفت: برگزاری یادواره شهدا در سراسر استان، دیدار با رهبر انقلاب، دو شب برنامه شبی با شهدا در تاریخ ۲۵ و ۲۶ آبان در مسجد و حسینیه نورباران و تشییع و تدفین ۵ شهید دفاع مقدس از چهارراه نورباران و تدفین در ضلع شرقی باغ موزه دفاع مقدس از برنامه‌های هفته پیش رو است.

شیروانیان با اشاره به سالروز شهادت پدر موشکی ایران، شهید حسن تهرانی مقدم تأکید کرد: آنچه که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بحث موشکی دارد مدیون این شهید بزرگوار و هم‌رزمانش هست که در این روز به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: یکی از مظاهر اقتدار امروز ایران دفاع بیش از ۲ هزار کیلومتر آن طرف‌تر از مرزهاست که مقتدرانه از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصفهان خاطرنشان کرد: اقتدار امروز ما هم از ایثارگری شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان و همچنین از دستاوردهای دفاع مقدس بوده که یک نمونه آن توان موشکی ایران است.

شیروانیان با اشاره به اینکه استکبار، اقتدار ایرانی اسلامی را برنمی تابد، گفت: این‌ها همواره در صدد دشمنی و ایجاد مشکل برای ایران هستند، اما ایران با صلابت با گسترش توان موشکی خود، این توان را به رخ دنیا به ویژه آمریکا، اسرائیل و استکبار کشیده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم نیازمند استفاده از توان موشکی برای نظام کثیف صهیونیستی نباشیم، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که رژیم صهیونیستی 25 سال دیگر را نخواهد دید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: البته این‌ها اگر بخواهند علیه ملت بزرگ ایران جسارتی کنند، مطمئن باشند که توان موشکی و اقتدار نیروهای مسلح ایران در حدی است که بدون نیاز به نزدیک شدن به مرزهای رژیم صهیونیستی، مناطق مهمشان را منهدم کند.

شیروانیان تصریح کرد: امیدواریم با توجه به عظمت حماسه مردم شهیدپرور اصفهان در 25 آبان 61 و نامگذاری آن با همین عنوان، این روز با تلاش مسؤولان ذی ربط در تقویم ملی ثبت شود که مردم و جوانان که اکثراً در آن زمان نبوده‌اند، این روزها را فراموش نکنند و از شهدا درس حماسه و استقامت بگیرند؛ متأسفانه افرادی که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند، فراموش می‌کنند که ما چنین حماسه‌هایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه شهدای مدافع حرم راه شهدای دفاع مقدس را دنبال می‌کنند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم از مکتب، حرم اهل بیت و اعتقادات دفاع می‌کنند که این دفاع حد و مرز نمی‌شناسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جایی که دین و اعتقادات ما تهدید شود و تحت زیاده خواهی استکبار قرار گیرد، رزمندگان مدافع حرم با اقتدا به شهدای دفاع مقدس وظیفه خود را انجام می‌دهند.

شیروانیان در پایان عنوان کرد: از همه مردم درخواست می‌شود که جهت غنی بخشی به باغ موزه دفاع مقدس، در صورتی که آثار، دست نوشته و تصاویری مربوط به دفاع مقدس دارند این اسناد را به بنیاد حفظ آثار تحویل دهند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار