مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: مشهد مقدس مقصد فرهنگ جهان اسلام در سال 2017 است از این رو فرصت مناسبی برای ترویج و معرفی فرهنگ خراسان رضوی به جهان اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت درجلسه ای که با حضور معاون امور زنان ریاست جمهوری و مسئولان خراسان رضوی در تهران برگزار شد افزود: شهر مشهد به عنوان شهر صنایع دستی گوهرسنگ های قیمتی و زینتی نیز انتاب شده است و این موقعیتها فرصتی برای معرفی هرچه بهتر شهر مشهد است از این رو مشهد 2017 فرصت مناسبی برای عرضه فرهنگ اسلامی ایرانی درقالب پوشاک اقوام ایرانی نیز می تواند باشد.

وی اظهار داشت: عرضه پوشاک اقوام ایرانی علاوه بر معرفی فرهنگ ایران به تولید ملی کشورمان در عرضه محصولات ایرانی و به نوعی صادرات این پوشاک به عنوان فرهنگ ایران به دیگر کشورها کمک می کند.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: بحث پوشش و لزوم توجه به عناصر پوشش و پوشاک ایرانی از چند منظردر بحث لباس اقوام ایرانی مناسب است و به نوعی برای اقلیم ایرانی با روحیه مردم و فرهنگ مردم سرو کار دارد و پوششی کامل است.

فرشته سلجوقی افزود: به لحاظ رعایت مولفه های عفاف و حجاب این پتانسیل و شایستگی وجود دارد که به پوشاک ایرانی توجه شود.، گاهی بعضی از منابع اعلام می‌کنند که مشکل عدم مهارت در نشاط و شادمانی داریم و این پوشش می‌تواند این خلا را پر کند.

وی تصریح کرد: جای یک موزه لباس اقوام ایرانی که مکانی برای پژوهش،آموزش، برند سازی برای تولیدات ایرانی باشد خالی و ضروری است. که در بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون زا و بحث تولید، عرضه و معرفی این پوشاک به جهانیان تاثیر گذار است.

سلجوقی عنوان کرد: با معرفی پوشاک اسرانی می‌توانیم فرهنگ و هویت را حفظ کنیم و ارتقا دهیم و این موزه مکانی برای معرفی این اقدامات خواهد بود البته این اقدام نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها به عنوان یک حرکت ملی در کشور است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.