معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه لباس و زیورآلات سنتی اقوام ایرانی در مشهد بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهین دخت مولاوردی در حاشیه بازدید از نمایشگاه لباس و زیورآلات سنتی اقوام ایرانی در مشهد با بیان اینکه یکی از اصلی ترین ارکان فرهنگ و تمدن هر ملتی نحوه پوشش آن در گذر زمان است، گفت: با واکاوی در گذشته اقوام مختلف ایرانی و تلاش برای زنده نگه داشتن میراث کهن در عرصه های مختلف می توان زمینه تعالی جوامع را فراهم کرد.
وی محصولات این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: از تلفیق هنرهای سنتی اقوام ایرانی و تهیه پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی می توان به تولید داخلی کمک کرد.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انجام اقدامات خلاقانه توسط بانوان فعال بخش خصوصی به منظور اشتغال زایی و رفع نیازهای موجود متناسب با سلیقه مخاطبان قابل تقدیر است.
وی در ادمه گفت: مطالعات لازم درخصوص تبدیل این نمایشگاه به یک پروژه ملی و اجرایی شدن در قالب برنامه های مشهد 2017 با هدف زنده نگه داشتن میراث انسانی در دست بررسی است.
مولاوردی با حمایت این معاونت از اقدامات این چنینی گفت: امیدواریم با توسعه تعامل بین دولت و بخش خصوصی زمینه برای پیشرفت روزافزون بانوان توانمند در عرصه های مختلف فراهم شود.
نمایشگاه مذکور توسط تعدادی از بانوان خلاق با هدف زنده نگه داشتن اصول پوشش اقوام قدیمی ایرانی با بهره گیری از اصول طراحی های نوین برپاشده است.
انتهای پیامم//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.