به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، معاونت امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد همه خودروهای تولیدی در کشور باید استانداردهای 55 گانه را رعایت کنند. البته مفهوم آن چنین نیست که همه 55 استاندارد باید برای همه خودروها رعایت شود؛ زیرا هر نوع خودرو بخشی از این استانداردها را پوشش می دهد.
برای نمونه، استاندارد تست برخورد فقط برای خودروهای سبک است. بنابراین بسته به نوع محصول همه خودروهای تولیدی در کشور در صورت احراز استانداردهای ویژه خود، قابلیت شماره گذاری را دارد.
همچنین ارزیابی دوره ای میزان رضایت مردم از خدمات پس از فروش بر اساس دستورالعمل تنظیمی و استاندارد تدوین شده صورت می گیرد و براساس انطباق با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو ارزیابی و رتبه بندی می شود.
بر پایه اعلام معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان رضایت 67.5 درصدی با هدف تعیین شده در سال 13٩٤ فاصله دارد اما به نسبت سال پیش از آن، از رشد پنج درصدی برخوردار است.
معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مهمترین مشکلات قطعه سازان را ناشی از تحریم و فقدان فناوری های نوین و نیز مشکلات مالی ناشی از کاهش تولید خواند و افزود: با رفع تحریم ها و الحاق به زنجیره تامین بین الملل، ارتقای کیفیت ناشی از ارتقای فناوری و سرمایه گذاری های جدید در تولید را خواهیم دید.
یکی از الزام ها در قراردادهای همکاری با خودروسازان خارجی اتصال قطعه سازان داخلی به زنجیره تامین آنان و استفاده از حداکثر توان در این بخش است.
همچنین طبق مصوبه هیات وزیران از اول مهرماه امسال هیچگونه موتورسیکلت کاربراتوری تولید نشده است و همه موتورسازان به تولید انژکتوری ملزمند. طبق مصوبه دولت، موتورسیکلت های تولید شده تا این تاریخ نیز تا پایان سال مجاز به شماری گذاری خواهند بود.
انتهای پیام/