جلسه ستاد اربعین در ارومیه برگزار شد

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری جلسه ستاد اربعین در ارومیه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت : همه ما دست اندرکاران و اعضای ستاد اربعین حسینی (ع) که مقدامات کار را فراهم می نمائیم باید سعی کنیم ، انجام کارها همراه با نیت خالص و برای خدا و امام حسین (ع) باشد که قطعا" نیز برکت خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت اصلی راهپیمایی اربعین با خود اهل بیت (ع) می باشد بر بر جذب مشارکت‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین، تاکید کرد و گفت: هماهنگی کامل همه دستگاه‌های مسوول در این زمینه بویژه رفع کمبودهای نمازخانه های بین راهی مسیر زائرین اربعین ضروری است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و جانشین ستاد گفت : در حدود ده دستگاه اتوبوس حامل زائرین سید سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کشور ترکیه جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی به تدریج از طریق مرز بازرگان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

رادفر افزود : سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم استان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت داشتند و امسال نیز تاکنون بر اساس آخرین گزارشی که در جلسه امروز ستاد اربعین حسینی ارائه شد، بیش از 19000 نفر از مردم استان تا امروز برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، اضافه کرد: خدمت‌رسانی شایسته و در خور شان زایران امام حسین(ع) وظیفه ماست و با تمام توان در این جهت تلاش خواهیم کرد.

رادفر با اشاره به ماموریت استان آذربایجان غربی در ایام اربعین، گفت: آن‌چه از طرف ستاد مرکزی اربعین به این استان محول شده برپایی موکب خدمت‌رسانی در مرز مهران است و همه امکانات استان باید در این جهت متمرکز شود.

وی با اشاره به این که برای ستاد اربعین آذربایجان غربی در مرزمهران ، پذیرایی روزانه از 10هزار نفر و راه ‌اندازی و برپایی موکب امام رضا(ع) استان در سه راهی بطحا داخل خاک کشور عراق در مسیر نجف و پیش بینی پذیرائی بیش از 50000 نفر زائر در موکب مذکور ، در سال جاری تکلیف سنگینی نیست و مطمئنا دستگاه‌های استان با مشارکت خیرین و کمک‌های خودجوش مردم استان ، از عهده این ماموریت برخواهند آمد.

وی با بیان این که این ماموریت همه ساله ادامه خواهد داشت، گفت: باید امکانات خود را به نحوی سامان‌دهی کنیم که در سال‌های بعد نیز قابل استفاده باشد و در درازمدت باید امکانات ثابت و ماندگار (زیرساخت ها) نیز ایجاد کنیم.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان با بیان این که به همه وظایف خود در قبال زایران اربعین عمل خواهیم کرد، افزود: انجام این ماموریت وظیفه همه دستگاه‌هاست و باید نیازمندی‌های موکب آذربایجان غربی در مرز مهران در موعد مناسب تامین شود، در عین حال این موضوع نباید ماموریت دستگاه‌ها در داخل استان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

در این نشست روسای کمیته‌های تخصصی ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان ، گزارشی از اقدامات انجام یافته برای خدمت‌رسانی به زایران امام حسین(ع) در ایام اربعین در مرز مهران ارایه کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.