رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس استانداردهای مربوطه، در حال حاضر این استان بیش از 37 هزار صندلی سینما کمبود دارد.

کمبود 37 هزار صندلی سینما در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید حجت طباطبایی افزود: بر اساس استانداردهای مربوطه به ازای حدود 100 نفر جمعیت باید یک صندلی سینما وجود داشته باشد، در حالیکه اکنون خراسان رضوی با جمعیت بیش از 5 میلیون نفر، دارای قریب به 12 هزار صندلی سینما است.
وی گفت: هم اکنون 21 شهرستان خراسان رضوی سینما ندارند و سینماهای موجود در شهرستان های مشهد، سبزوار، نیشابور، تایباد، گناباد، قوچان و تربت حیدریه دایر هستند.
رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: طبق بررسی های انجام شده استان خراسان رضوی به لحاظ جذب مخاطب، فروش و استقبال از نمایش فیلم ها اکنون جایگاه دوم یا سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
طباطبایی گفت: برگزاری جشنواره های فیلم فجر، اکران فیلم ها با موضوعات مختلف در جشنواره ها و نصب تجهیزات پیشرفته و امکانات رفاهی در سینماها از جمله دلایل افزایش مخاطبان سینما در مشهد و خراسان رضوی به شمار می روند.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: کمبود ، صندلی ، سینما ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.