تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه نیمی از زائران بارگاه منور رضوی زنان هستند، مرکز امور زنان و خانواده در آستان قدس رضوی راه اندازی می شود.

مرکز امور زنان و خانواده در آستان قدس رضوی راه اندازی می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران حوزه‌ های علمیه بانوان کشور افزود: امروز حوزه‌ های علمیه بانوان توانایی علمی بانوان را به منصه ظهور گذاشته ‌اند.
وی گفت: تربیت بانوان فرهیخته، متدین و متشرع در عرصه‌ های مختلف علمی در حوزه‌ های علمیه در برابر نگاه تحقیرآمیز، منحرفانه و کالایی دنیای غرب به زن، نشان دهنده گفتمان والای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: اگر در گذشته عده‌ ای معتقد بودند علم ‌آموزی زنان سطح مشخصی داشته و نتیجه‌ ای در برندارد، امروز دستاوردهای حوزه‌ های علمیه بانوان در عرصه عمل به همگان ثابت کرده این تصورات و گفته ‌ها صحیح نیست.
آیت الله رئیسی با تاکید بر لزوم فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب برای استفاده از توانایی‌ های دانش آموختگان حوزه‌ های علمیه بانوان گفت: عرصه فعالیت و کار برای زنان حوزوی باید بیش از پیش مهیا شود.
وی افزود: بخش‌ های مبلغ اسلامی و مشاوره از عرصه‌ هایی است که دانش آموختگان حوزه‌ های علمیه بانوان به خوبی می‌ توانند در آنها ایفای نقش کنند و به جامعه زنان کشور خدمت ‌رسانی داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی از برخی مراکز مشاوره که با شیوه‌ های ناصحیح، زوجین را به طلاق سوق داده و بر این امر تشویق می کنند، انتقاد کرد و گفت: در چنین شرایطی نیاز به تقویت بنیه مشاوره‌ های علمی مبتنی بر آموزه‌ های اسلامی به شدت احساس می‌شود.
آیت الله رئیسی افزود: حوزه‌ های علمیه بانوان می‌ توانند با ورود به عرصه مشاوره جوانان و خانواده، خلاء موجود را پر کنند و راه گشا باشند.
وی گفت: بارگاه منور رضوی این آمادگی را دارد که همکاری ‌های خود را با طلاب، دانش آموختگان و استادان حوزه‌ های علمیه بانوان در کشور در قالب طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم و با عنوان خدام تبلیغی، پژوهشی آغاز کند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.