ساری،

برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن درمازندران

پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم وعترت در ۱۸ رشته در استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد فوقی معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: آزمون مذکور در رشته حفظ 5ٰ 10 و 30 جزء قرآن کریم ، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی و در بخش عترت در رشته های مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و اصول عقاید با حضور 2500 نفر در مازندران برگزار شد.

وی هدف از این آزمون را شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی، آشنایی عموم مردم با مفاهیم عالی قرآنی و سیره اهل بیت علیه السلام و حمایت از موسسات و مراکز قرآنی مردمی که به صورت خودجوش فعالیت می کنند، اعلام کرد.

معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران راه اندازی نهضت فهم قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با قرآن را از اهداف دیگر برگزاری این گونه آزمونها بیان کرد و افزود: هرچه مردم با قران بیشتر اشنا باشند آسیب های اجتماعی کمتری خواهیم داشت.

محمد فوقی گفت: در این دوره بیشترین شرکت کننده مربوط به شهرستان بابل با 300 نفر و شهرستان نکا با280 نفر بودند.

وی گفت: همزمان با اجرای این طرح در سطح 1765 مسجد استان طرح طلاوت نور بصورت روزانه در حال برگزاریست و نیز در سطح 950 مسجد نیز طرح تفسیر قران برگزار می شود.

افرادی که در آزمون سراسری قرآن کریم وعترت حدنصاب لازم دراین آزمون را کسب کنند گواهی معتبرازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار