در دیدار استاندار اصفهان و رییس مجلس مجارستان بر تقویت روابط اصفهان و مجارستان تاکید شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،لازلو کوور در دیدار با رسول زرگرپور اظهارداشت: هدف اصلی سیاست ایجاد ارتباط بین مردم دو کشور است و بهترین وسیله برای ایجاد این هدف گسترش تعاملات گردشگری است و امیدواریم روابط اصفهان و مجارستان در این بخش تقویت شود.
رییس مجلس مجارستان با بیان اینکه برجام شرایطی را برای ایران فراهم کرد که دوباره وارد جریانات سیاسی و اقتصادی جهانی شود، افزود: مجارستان از این امر بسیار حمایت خواهد کرد و امیدواریم که در گردشگری، سیاست و موضوعات اقتصادی بتوانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به تعاملات ایران و مجارستان از گذشته تاکنون گفت: پس از برجام شرایط برای گسترش روابط و تعاملات و همکاری های دوجانبه محقق شده است.
لازلو کوور افزود: هدف اصلی سیاست ایجاد ارتباط بین مردم دو کشور است و بهترین وسیله برای ایجاد این هدف گسترش تعاملات توریستی است که امیدواریم روابط اصفهان و مجارستان در این بخش تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار دانشجو ی ایرانی در این کشور فارغ التحصیل شده اند، گفت: در حال حاضر نیز هزار دانشجوی ایرانی در مجارستان تحصیل می کنند.
وی افزود: زمینه های همکاری مشترک خوبی بین دو طرف وجود دارد و اگر این سفر بتواند همکاری های دو طرف را تسریع بخشید بسیار مفید و اثربخش خواهد بود.
لازلو کوور با استقبال از پیشنهادات استانداراصفهان گفت: سفیر مجارستان در ایران این پیشنهادات را پیگیری خواهد کرد و ما هم برای گسترش این روابط کمک خواهیم کرد.
رسول زرگرپور نیز در این دیدار به بیان ظرفیت ها ی اصفهان پرداخت و اظهارداشت: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بوده است و در حال حاضر این استان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.
وی با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دومین استان دانشگاهی کشور است، افزود: ۶ دانشگاه این استان در رنکینگ بین المللی جای دارند و ۳۳۰ هزار دانشجو و ۷ هزار دانشجو در مقطع دکترا در این استان تحصیل می کنند.
زرگرپور یادآور شد: اصفهان در بخش صنعت، صنعتی ترین استان کشور است و ۱۰ درصد صنایع بزرگ کشور، ۷۰ درصد فولاد، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۶۰ درصد مصنوعات طلای و ۲۵ درصد فراورده های نفتی کشور در اصفهان تولید می شود.
رسول زرگرپور با اشاره به اینکه گردشگری وجه تمایز این استان است، گفت: ۲۰ هزار جاذبه ی میراثی و طبیعی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۶۰ اثر به ثبت ملی و ۶ اثر به ثبت جهانی رسیده است و ۹۶ منطقه ی گردشگری نمونه در استان اصفهان مصوب شده است.
استانداراصفهان افزود: پس از برجام و افزایش تعاملات ایران با کشور های مختلف تعداد ورود گردشگران خارجی به اصفهان ۴ برابر رشد داشته است و گردشگران از ۸۶ کشور دنیا به اصفهان سفر می کنند و در یکسال گذشته بیش از ۸۰ هیئت بلندپایه ی خارجی به اصفهان سفر کرده اند.
رسول زرگرپور با بیان اینکه ایران و مجارستان از گذشته روابط و تعاملات بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند، افزود: پس از برجام نیز شرایط برای ارتقای روابط فراهم شده است.
استانداراصفهان افزود: استان اصفهان با این ظرفیت ها می تواند با یکی از استان های کشور مجارستان روابط بازرگانی، فرهنگی و اقتصادی برقرار نماید و سفر شما می تواند در تسریع روابط تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: دو طرف می توانند در مبادلات توریستی روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند چرا که هم ایرانی ها علاقمند سفر به مجارستان هستند و هم مردم مجارستان می توانند به اصفهان سفر کنند و از جاذبه های زیبای این شهر دیدن نمایند.
رسول زرگرپور افزود: تور لیدرهای این کشور می توانند با همکاران خود در ایران ارتباط برقرار نمایند که در جذب گردشگر بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی به برگزاری هفته ی فرهنگی اصفهان در مجارستان اشاره کرد و افزود : فرهنگ باعث نزدیکی ملت ها و ارتباط بیشتر آن ها می شود.
زرگرپور افزود: کشور مجارستان همانند اصفهان مزیت های زیادی دارد که می توان با ارتباط و تعامل اتاق های بازرگانی دوطرف ای تعاملات اقتصادی خود را افزایش دهیم.
استانداراصفهان با بیان اینکه اصفهان با ۱۴ شهر بزرگ دنیا خواهر خوانده است؛ گفت: اصفهان می تواند با یکی از شهرهای تاریخی و میراثی کشور مجارستان نیز عقد خواهرخواندگی برقرار نماید.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.