مشکلات ایجاد شده برای چوپان سلماسی که با پای پیاده عازم مشهد الرضا است

چوپان سلماسی با هدف ادای نذر با پای پیاده عازم مشهدالرضا(ع) است و لی در مسیر مشکلاتی برایش پیش آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در حالی که عزیمت به سفرهای زیارتی یا توریستی آنهم با پای پیاده کاری مسبوق به سابقه است و راهیانِ پیاده برای این امر از قبل برنامه ریزی و برآورد مالی می کنند، هستند افرادی که بدون هیچکدام از این تشریفات راهی سفر می شوند. مثل چوپان سلماسی که با هدف ادای نذر با پای پیاده عازم مشهدالرضا(ع) است و در مسیر  برایش مشکلاتی پیش آمده است.

 بهنام طالبی پور قوشه بلاغ، پدر ،اهل شهرستان سلماس آذربایجان غربی است که می گوید معلولیت پای دخترش به قدری حاد بود که همه پزشکان او را جواب کردند ولی پس از سال ها و با توسل به امام رضا (ع) مشکل معلولیت پای دخترش بر طرف شد و امام هشتم شیعیان او را شفاء داد.

این هموطن آذربایجانی ادامه داد: نذر کرده بودم اگر معلولیت پای دختر بر طرف شود با پای پیاده عازم مشهدالرضا(ع) شوم وقتی دخترم وضعیت جسمی اش خوب شد، من این مهم را از عنایت امام رضا(ع) دانستم و تصمیم گرفتم با پای پیاده از سلماس به مشهد بروم.

این زائر امام هشتم (ع) اضافه کرد: تصمیمم را با دهیار و اهالی روستا مطرح کردم، آنها برایم بنری تهیه کردند که پشت کوله پشتی ام نصب کنم و با تصور اینکه ۱۵ روزه به مشهد خواهم رسید برای ۱۵ روز برنامه ریزی کردیم و حرکت خودم را آغاز کردم ولی الان ۲۵ روز است که در مسیرم و تازه به تهران رسیدم.

طالبی ادامه داد: اکنون و پس از ۲۵ روز پیاده روی کفش هایم پاره شد، چادری که همراه داشتم سوخت و همه پول هایی که داشتم تمام شد و در اتوبان امام رضا(ع) تهران در حال حرکت به سمت شرق هستم. من باید نذرم را ادا کنم و به همین خاطر به مسیرم ادامه دهم. فکر می کنم ۱۰ روز دیگر به مشهد برسم.


بر اساس آنچه آمد می توان گفت در حالی که توجه همه شیعیان جهان و مسئولان ارشد دولتی به سمت غرب و کربلای معلی است تا بتوانند بهترین خدمات را برای زائرین آقا اباعبدالله الحسین (ع) فراهم کنند، این زائر آذربایجان غربی که با پای پیاده و نیتی خالصانه به سمت خراسان رضوی و شهر مشهد در حرکت است نیز نیاز دارد تا به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.