رئیس انجمن سکته مغزی با اشاره به زمان طلایی برای درمان سکته مغزی از پوشش بیمه داروی سکته مغزی از ابتدای امسال خبر داد.

دکتر بابک زمانی رئیس انجمن سکته مغزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه سه علامت شایع سکته مغزی کج شدن صورت، ضعف بازو و اختلال در تکلم است، گفت: البته باید توجه داشت که ممکن است سکته مغزی در هر فردی خود را با علایم دیگری به غیر از علایم فوق همچون دوبینی، سرگیجه،‌ عدم تعادل و اختلال در دید نشان دهد. بنابراین اگر فردی دچار این علایم بود بلافاصله با اورژانس تماس گرفته شود تا اورژانس بیمار را به مرکزی که مجهز به درمان سکته مغزی است انتقال دهد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که زمان طلایی برای درمان موفق سکته مغزی سه ساعت است بنابراین تکنسین‌های اورژانس با توجه به اینکه کدام بیمارستان مجهز به درمان سکته مغزی است بیمار را به آن مرکز درمانی منتقل می‌کنند.

زمانی ادامه داد: داروی مهم در سه ساعت اول روز سکته مغزی دارویی به نام RTPA است که برخی از مراکز درمانی مجهز به این دارو هستند بنابراین همراهان بیمار اصراری برای انتقال بیمارشان به مراکزی که مدنظر خودشان است نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از سه نفری که دچار سکته مغزی شده‌اند و داروی RTPA را دریافت می‌کند یک نفر به طور کامل درمان شود، بیان کرد: دو نفر دیگر تا حدی زیادی میزان باقیمانده نقیصه‌هایشان نسبت به کسانی که این دارو را دریافت نمی‌کنند بسیار کم‌تر است.

رئیس انجمن سکته مغزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای امسال داروی درمان اولیه سکته مغزی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.