عضو هیأت مدیره انجمن آنکولوژی ایران گفت: با ایجاد خط مشی به وسیله وزارت بهداشت با درمان بیماران منطقه تحت عنوان توریست سلامت ارزآوری خوبی نصیب کشور می‌شود.

پولادی عضو هیأت مدیره انجمن آنکولوژی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کشنده بودن بیماری سرطان در بین مردم دنیا اظهار داشت: بیماری سرطان در دنیا متأسفانه بعد از عوارض قلبی- عروقی دومین علت مرگ و میر مردم محسوب می‌شود و هزینه‌های درمان به دلیل استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های خاص بسیار پرهزینه است.

وی یادآور شد: برای درمان بیماری سرطان پزشکان از روش‌های جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی استفاده می‌کنند و در کشور ما درمان این بیماری مرموز به خاطر مسائل تحریم و به دلیل کافی نبودن تجهیزات و تکنولوژی با مشکلاتی روبرو بوده است.

پولادی یادآور شد: درمان بیماری سرطان به گونه‌ای است که پزشک معالج باید هر روز اطلاعات خود را به روز کند و خوشبختانه کشورمان از نظر سطح دانش، بار علمی نه تنها کمبود نداشته بلکه همگام با کشورهای پیشرفته در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

وی عنوان کرد: داروهای شیمی درمانی هر روز عوض می‌شود و نیاز این نوع درمان به داروهای جدید و گران مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است.

پولادی ابراز داشت: من امیدوارم در شرایط پس از تحریم کشور ما به تکنولوژی‌های جدید دست پیدا کند و با ورود تجهیزات پیشرفته درمان سرطان در کشور تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی در کشور ما درمان سرطان نسبت به کشورهای حاشیه از هزینه کم‌تری برخوردار است، افزود: شرایط حاکم بر کشور می‌تواند بیماران زیادی را از کشورهای حاشیه تحت عنوان توریست سلامت وارد کشور کند و در انتخاب روش‌‌های درمانی به وسیله بیماران ارزآوری خوبی را نصیب ایران کند.

پولادی گفت: وزارت بهداشت باید با ایجاد خط مشی مشخص و با همکاری سازمان سلامت بحث توریست‌های سلامت را در کشور راه‌اندازی کند زیرا این مسئله علاوه بر درمان بیماری مردم منطقه کمک بزرگی به اقتصاد کشور می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار