افزایش همکاری بین آذربایجان شرقی و ترکیه در حوزه فناوری

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز گفت: همکاری های شرکت های فعال در حوزه فناوری آذربایجان شرقی و ترکیه افزایش می باید.

افزایش همکاری بین آذربایجان شرقی و ترکیه در حوزه فناوری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از تبریز ؛ علی جهانگیری در دیدار با هیات فناوری ترکیه در حاشیه برگزاری  چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز بر گسترش سطح روابط فناوری 2 طرف تاکید کرد و افزود: آذربایجان شرقی از منظر فناوری یکی از استان های پیشرو در مباحث فناوری ایران است و علاقمند به گسترش همکاری با کشورهای دوست و همسایه هستیم.
وی با اشاره به فعالیت 14ستاد فناوری در آذربایجان شرقی، اعلام کرد: ستادهای فناوری استان می توانند ارتباطات متقابلی با کشور همسایه ترکیه داشته باشند و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی درصدد است تا با کنارهم قرار گرفتن عناصر فناورانه بتواند به تحقق تبریز شهر فناوری ایران کمک کند.
جهانگیری  چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته بین المللی ربع رشیدی را  فرصتی برای افزایش ارتباط صنعتگران و کارآفرین است و  حضور پررنگ فناوران دانست.
به گفته وی زیر ساخت های و آمادگی های لازم برای ارتباط شرکت های فناوری و صنعتگران بین دو کشور فراهم شده است.
 معاون راهبردی و فناوری مرکز تحقیقات 'مرمره تولی ' ترکیه نیز در این دیدار با تاکید بر آمادگی برای همکاری با فناوران ایرانی، گفت: بسیار خرسندیم از اینکه توانسته ایم در کنار برادران خود حاضر شویم و به گسترش ارتباطات 2 کشور کمک کنیم.
 مراد ماکاراجی افزود: فرهنگ سازی امور فناورانه یکی از مهمترین اهدافی است که در ترکیه در امر فناوری دنبال می شود و ما نیز به این مهم معتقد هستیم.
وی، برگزاری چهارمین جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی را فرصتی برای تعامل 2 طرف دانست وبیان کرد : باید از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کنیم، چون حضور فناوران در این نمایشگاه قابل توجه است.
ماکاراجی گفت: ما آماده همکاری و تعامل و ارتباطات علمی، تحقیقاتی با فناوران ایرانی هستیم و امیدواریم در آینده تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد کنیم.
چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز از 20 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز شروع شده و تا 23 همین ماه ادامه دارد.
همزمان با این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه فروش محصولات دانش بنیان، نخستین جشنواره ایده تا کسب و کار و نخستین جشنواره شهر خلاق برگزار می شود.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.