آغاز به کار نمایشگاه فناوری های نو ربع رشیدی در تبریز

چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نوی ربع رشیدی با حضور وزیر کشور در تبریز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نمایشگاه فناوری های نو ربع رشیدی در تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از تبریز ؛مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 713 طرح به دبیرخانه این جشنواره  ارسال شده که از این تعداد 500 طرح از آذربایجان شرقی و بقیه  از دیگر مناطق  کشور است. 

علی جهانگیری افزود: 16 طرح فناوری نیز از 24 کشور خارجی به این جشنواره  ارسال شده و پنج هیات خارجی هم از کشورهای چین، مالزی، فرانسه، اتریش و ترکیه در این نمایشگاه شرکت کرده اند. 

به گفته وی  امسال  850 طرح دانش بنیان در این نمایشگاه ارائه و برای نخستین بار در کشور امکان فروش محصولات دانش بنیان در این نمایشگاه فراهم شده است. 

جهانگیری یاآور شد : همزمان با برگزاری این نمایشگاه، جشنواره  نانو با حضور 25 نفر از کارشناسان نانوی ایران و جشنواره  ایده تا کسب و کار نیز با ثبت نام 170 ایده آغاز شده که از این تعداد 96 ایده در جشنواره ارائه خواهد شد .
  
 وزیر کشور  نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت : دنیای اسلام امروز نیازمند قدرت است و اقتصاد مقاومتی، منشا قدرت و سرمایه اصلی کشورهای اسلامی  خواهد بود.

رحمانی فضلی افزود : دولت بعد از دستور رهبر معظم انقلاب  با اراده زیاد این موضوع را در برنامه کاری خود قرار داده است.

وی گفت : هدف گذاری بسیار دقیقی در همه عرصه ها شکل گرفته و مردم به عنوان اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی مد نظر هستند و باید به دنیا ثابت کنیم که ایران با ایمان مردم خود، قادر به پشت سر گذاشتن معضلات است.

رحمانی فضلی تصریح کرد : از منظر منابع طبیعی، ایران سرشار از امکانات و از منظر علم و تکنولوژی سرشار از نبوغ و انسان های خلاق است و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی افزود: در سه سال گذشته و در حوزه های مختلف شاهد پیشرفت های خوبی بودیم  و این نمایشگاه نماد شعار ما می توانیم است .
استاندار آذربایجان شرقی هم گفت :  اقتصاد مقاومتی با تکیه بر فناوری های پیشرفته امکان پذیر است .

اسماعیل جبارزاده با اشاره به حضور هیات های پنج کشور خارجی در این نمایشگاه افزود :  حضور 24 تیم خارجی با ارائه 16 طرح فناورانه یکی از نقاط قوت های این نمایشگاه است.

چهارمین نمایشگاه فناوری‌ های نو ربع رشیدی 20 تا 23 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار