بهرام افشارزاده با سابقه حضور در کرسی های بین المللی توصیه هایی برای جامعه ورزش برای حضور پررنگ تر در عرصه بین المللی دارد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه ها باشگاه خبرنگاران جوان بهرام افشارزاده، با ۲۰ سال سابقه عضویت در هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا، عضو کمیسیون مالی شورای المپیک آسیا، چندین دوره سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی و المپیک و نزدیک به ۲۰ سال ریاست کمیته اطلاعات و آمار شورای المپیک آسیا پیرامون راهکار دستیابی به جایگاه های بین المللی در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: ما باید فدراسیون های فعالی داشته باشیم؛ مرتباً در جلسات بین المللی شرکت کنیم؛ با تداوم مدیریت، چهره شناخته شده مجامع شویم. به زبان خارجی رایج در آن رشته آشنا باشیم و رئیسان فدراسیون های آسیایی و جهانی را برای بازدید از فعالیتهای ملی خود به کشور دعوت نمائیم. 


افشارزاده تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز باید افراد توانمند را در راس فدراسیون ها قرار دهند و حضور مداومی در مجامع بین المللی داشته باشند. زیرا یکی از شاخصه های انتخاب افراد در کرسی های بین المللی حضور مداوم آنها در جلسات است. بعلاوه فردی که زحمت کشیده و سرمایه ای برای فدراسیون شده باید حفظ شود. زیرا کج سلیقگی ها، نا آشنایی با مسائل بین المللی و عدم توجه به اثرات مثبت حضور افراد در مجامع به ضرر ورزش تمام می شود. بعلاوه وزارت ورزش باید حمایت مالی داشته باشد و از روسای کنفدراسیون ها برای حضور در ایرن دعوت کند. این نکته را باید مد نظر داشت که به رفتار، کردار و قول هایی که کشورها در مجامع می دهند و نیز نحوه حمایتی که از نمایندگان خود دارند هم، توجه زیادی می شود. 


وی درباره اینکه چگونه باید پروسه های اشتباه را دوباره تکرار نکرد اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان و حتی کمیته المپیک باید دخالت مستقیم در این امر داشته باشند و این کار نباید تنها به یک فرد سپرده شود. لازم است کمیته ای در حوزه روابط بین المللی تشکیل شود و کسانی که تاثیرگذار هستند و در سازمانهای بین المللی ورزشی عضویت دارند مورد حمایت قرار گیرند تا این افراد در حوزه های مختلف بین المللی حضور پیدا کنند و از حق کشور دفاع نمایند. بنابراین یک فرد نباید  صاحب یک منصب بین المللی را حذف کند بلکه لازم است کمیته فنی تشکیل شود که در آن خود فرد صاحب کرسی نیز حضور داشته باشد و بررسی شود چه خدماتی را انجام داده و چه توانایی ها دارد و آیا معرفی فرد دیگری بجای وی به صلاح است یا نه.


مدیرعامل سابق تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: شخصی که به عضویت مجامع بین المللی درآمده و جایگاهی را کسب کرده قطعاً قابلیت هایی داشته است. ما باید از تسویه حساب های شخصی خودداری کرده و به مسائل ملی توجه کنیم و فرد را خیلی راحت کنار نگذاریم. در این رابطه آینده نگری لازم است چون اگر فرد مورد حمایت قرار گیرد مجامع بین المللی نیز حمایت می کنند.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار