سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به شلوغی مرزهای اصلی ایران و عراق، نیروهای اورژانس تمهیدات ویژه ای برای این مناطق اختصاص داده است.

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: با توجه به ازحام راهپیمایان اربعین حسینی در مرزهای اصلی مهران، چذابه و شلمچه اورژانس تمهیدات ویژه ای را برای این مناطق در نظر گرفته است. 

وی از استقرار 23 پایگاه امداد و نجات، 83 دستگاه آمبولانس، 17 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 25 دستگاه موتورلانس و 6 فروند بالگرد هوایی در مرز مهران خبر داد و افزود: علاوه بر اینها، 3 دستگاه ارتباطاتی، 2 واحد بیمارستان، یک بیمارستان صحرایی، یک واحد EOC و یک دستگاه خودروی فرماندهی هم در این مرز مهم مستقر شده اند. 

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران، بیان کرد: افزایش ظرفیت بیمارستان از 25 درصد به 130 درصد، ایجاد 6 تحت ویژه ICU، استقرار 45 تخت اضافه در حیاط بیمارستان، فعال سازی هر دو اتاق عمل، راه اندازی پد فرود بالگرد و استقرار یک فروند بالگرد در حیاط بیمارستان و استقرار نیروهای تخصصی در این بیمارستان مهمترین اقدامات انجام شده در راستای ارائه خدمات به زائرین است. 

کولیوند تصریح کرد: در مرز چذابه هم پست های امداد و نجات در قالب 13 پایگاه امداد و نجات، 44 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس، 3 دستگاه ارتباطی، یک فروند بالگرد و یک بیمارستان صحرایی استقرار یافته اند. 

به گفته وی تمام هماهنگی های لازم جهت پشتیبانی هوایی و انتقال هوایی مصدومان در این منطقه انجام شده و حداقل 15 نیروی بهداشت محیط و 30 نیروی فوریت در نقطه صفر مرزی به صورت 24 ساعته جهت پوشش حوادث غیرمتعارف و هماهنگی لازم با نیروهای نظامی مستقر شده اند. 

سرپرست اورژانس کشور از احتمال بروز بیماری های واگیردار در بین جمعیت خبر داد و اظهار داشت: برای پیشگیری از این نوع بیماری ها نظارت کامل بر امور بهداشتی و بیماری های واگیر، همچنین پیش بینی های لازم فرآیندهای مرتبط براساس سیاست های معاونت بهداشتی صورت گرفته است. 

به گفته وی، ذخیره سازی دارو و تجهیزات با توجه به تهدیدات حوادث، ایجاد هماهنگی در انتقال اجساد و تشخیص هویت آنها در ستاد فرمانداری، پیش بینی خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی به ویژه سوسنگرد در راستای پوشش حوادث پر تلفات و رصد بیماری های واگیر از دیگر تدابیر بهداشتی و درمانی در مرز چذابه هستند. 

کولیوند یادآور شد: 7 پایگاه امداد و نجات، 38 دستگاه آمبولانس، 7 دستگاه موتورلانس، 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 3 دستگاه ارتباطاتی و 6 فروند بالگرد هم در پست های امداد و نجات مرز آبادان شلمچه حضور دارند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار