رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره افزایش سقوط از ارتفاع بویژه سقوط کودکان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ منوچهر مهرام گفت: از ابتدای امسال تا کنون هزار و نه نفر از ارتفاع سقوط کرده اند که 118 نفر از آنان کودکان هستند.

افزایش سقوط از ارتفاع

وی گفت: ۲۰ نفر از این افراد فوت کرده اند که دو نفر از آنان کودکان هستند .

وی افزود: سقوط از ارتفاع شامل سقوط از بلندی ، پشت بام ، بالکن ساختمان و همچنین سرسره ، مبل و اوپن آشپزخانه است .

دو روز پیش دو خواهر پنج و هفت ساله در ناحیه شهری مهرگان از بالکن طبقه پنجم یک ساختمان سقوط کردند و هم اکنون در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری هستند.

این حادثه بار دیگر زنگ خطر را برای خانواده ها به صدا در آورد.

پار سال هم بگفته ی رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین 285 مورد سقوط کودکان زیر هفت سال و دو مورد کودکان زیر دو سال رخ داد که 10 تن از آنان جان خود را از دست دادند.

دکتر مهرام گفت: در بهار امسال هم   104 کودک زیر هفت سال به علت سکونت در آپارتمان های فاقد محافظ برای پنجره یا بالکن، یا دارای محافظ غیراستاندارد، دچار حادثه شد ند و دو تن از آنان فوت کردند.

متولی سلامت استان قزوین از شهرداری ها درخواست کرد که در ساختمان هایی که محافظ استاندارد برای پنجره یا بالکن ندارند، مجوز سکونت داده نشود تا شاهد چنین حوادثی تلخ در استان نباشیم.

دکتر مهرام تأکید کرد: عوارض و آسیب های که در این خصوص بوجود می آید، گاه باعث فلج شدن و قطع نخاع افراد می شود که بار مالی زیادی بر دوش خانواده و جامعه می گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.