در آزمون سراسری قرآن و عترت هزار و ۸۳۲ نفر از شهروندان گیلانی باهم رقابت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سراسر کشور، اظهار کرد: این آزمون در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹ و۲۰آبان همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار شد.

فیروز فاضلی با بیان اینکه این آزمون در چهار گروه حفظ،‌ ترجمه و مفاهیم،‌ تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت(ع) برگزار شد، افزود: حفظ جزء۳۰، جزء یک، ۳ جزء، ۵ جزء،۱۰جزء، ۱۵ جزء،۲۰جزء و حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی و تکمیلی در پنج رشته، تدبر جزء۲۹، تدبر جزء۳۰قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت، از۱۸رشته این آزمون بود.

وی با بیان اینکه رشته بخش کارکنان دولت و رشته اصول و عقاید امامت امسال به آزمون پانزدهم افزوده شد، تصریح کرد: برای آزمون بخش ویژه کارکنان کتاب «به سوی فهم قرآن» به ‌عنوان منبع آزمون معرفی شد و ۲۸ساعت آموزش ضمن خدمت برای پذیرفته شدگان آن در نظر گرفته شده است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه بخش کارکنان دولت به دو بخش همه کارکنان و آموزش و پرورش تقسیم شده است، عنوان کرد:۸۸۰نفر از کارکنان دولت در استان،۱۹آبان ماه در این آزمون شرکت کردند.

وی متذکر شد: ثبت نام آزمون بخش آموزش و پرورش از۲۰آبان آغاز شده و تا۱۰آذر ادامه خواهد داشت که آزمون این گروه۲دی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ۹۵۲ نفر در بخش موسسات قرآنی و آزاد در این آزمون شرکت کردند، گفت: در مجموع یک هزار و۸۳۲گیلانی جدا از سهمیه آموزش و پرورش در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور در دو مقطع بالای سال به صورت کتبی۱۲و زیر۱۲سال به صورت شفاهی برگزار شد، افزود:۱۴۲نفر در گروه سنی زیر۱۲سال از سراسر استان در۶ رشته حفظ کل،۱۰جزء، ۵ جزء،۳جزء، یک جزء و جزء۳۰قرآن با یکدیگر به رقابت پرداختند.

فاضلی از رقابت۴۹۱نفر در رشته‌های حفظ خبر داد و گفت: در سایر رشته‌های مفاهیم مقدماتی و تکمیلی، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و اصول عقاید امامت۴۶۱نفر رقابت کردند.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین آزمون قرآن و عترت در هفت حوزه آزمونی سراسر استان خاطرنشان کرد: حوزه‌های برگزاری این آزمون در گیلان شامل تالش، رشت، انزلی، رودسر، صومعه‌سرا، فومن و لاهیجان بود که حوزه رشت با۵۲۰نفر شرکت‌کننده بالاترین حوزه آزمونی استان محسوب می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.