طرح پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی از امروز در مدارس گیلان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در نخستین روز اجرای این طرح در دبیرستان دخترانه شاهد رشت گفت : طرح پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در 350 مدرسه برای 16 هزار و 779 دانش آموز گیلانی اجرا می شود.

مهدی حاجتی افزود : هدف از اجرای این طرح ، آموزش نکات بازدارنده و کسب مهارت نه گفتن و خود مراقبتی در برابر گرایش به مواد مخدر و خشونت ، مشکلات خانوادگی ، افت تحصیلی و آسیب های اجتماعی نوپدید جامعه به دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی از امروز به مدت یک هفته در مدارس گیلان اجرا خواهد شد اضافه کرد : برگزاری نمایشگاه ، توزیع تراکت ، نمایش فیلم و بحث های گروهی از دیگر برنامه های این طرح است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان گفت : 870 معلم ورزش و 250 مربی بهداشت و پرورشی اجرای این طرح را بر عهده دارند.

مهدی حاجتی خاطر نشان کرد : در اجرای اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی توجه به ارزش هایی نظیر احترام به والدین ، اخلاق خوب ، متانت و تهذیب نفس هم به دانش آموزان یاد آوری می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان هم در این مراسم گفت : بعد از تصادفات ، سکته مغزی و قلبی و سوختگی های ناشی از مصرف مواد مخدر چهارمین عامل مرگ و میر در کشور است.

محمد حسین شاهکویی با اشاره به اینکه 450 نوع مواد مخدر صنعتی در جهان تولید و توزیع می شود افزود : دشمن با توزیع مواد مخدر در بین نسل جوان جامعه ما ، قصد انحراف و نابودی این قشر جامعه و آینده درخشان کشور ما را دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، طرح ، پیشگیری ، اعتیاد ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.