رئیس میراث فرهنگی ملایر از فعالیت بیش از 3 هزار کارگاه مبل و منبت و تولید 30 درصد مبل کشور در این شهرستان خبر داد.

ملایر، سکاندار کارگاه مبل و منبت در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه ملایر یکی از قطب‌های مهم تولید مبل و منبت کشور است، گفت: سالانه بیش از 60 هزار سرویس مبل در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 825 کارگاه مبل و منبت کوچک و بزرگ در ملایر فعالیت وانواع مبل و منبت تولید می کنند ، اظهار کرد: 7 هزار و 100 نفر در زمینه تولیدات مبل و منبت در ملایر فعالیت داشته که علاوه بر آنها افراد دیگری نیز در زمینه مبل و منبت فعال می کنند، اما هنوزموفق به دریافت کارت شناسایی خود در زمینه فعالیت صنایع‌دستی مبل و منبت نشده اند.

جلیلی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 400 نفر از فعالان مبل و منبت زیرپوشش بیمه هستند،تصریح کرد: این تعداد طبق سالهای گذشته که سایت تأمین اجتماعی فعال بود، بیمه شدند اما از دو ـ سه سال گذشته سایت تأمین اجتماعی بسته بوده و پذیرش نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبل تولیدی ملایری‌ها علاوه بر استفاده در داخل کشور به کشورهای دیگر ازجمله به ترکیه، عراق و کشورهای اطراف حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر در ادامه افزود: به لحاظ تنوع محصولات، کیفیت بالا و تعداد زیاد کارگاه‌های مبل و منبت، ملایر قابلیت تبدیل به شهر مبل و منبت کشور را دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه در ملایر شهرک اختصاصی مبل و منبت وجود دارد، گفت: مهمترین طرح‌های مبل و منبت ملایر گل بوته، شبنم، سه بعدی، مریم، گلبرگ و استیل سبک و سنگین است.

گفتنی است، شهرستان ملایردر تولید مبل و منبت استان همدان 30 درصد تولیدات را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.