کارگاه آموزشی مقابله با ایدز ویژه مربیان و ورزشکاران درشهرستان فامنین برگزار شد.

کارگاه آموزشی مقابله با ایدز ویژه مربیان و ورزشکاران فامنینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارگاه آموزشی مقابله با ایدز و راههای پیشگیری از آن باهمکاری اداره ورزش وجوانان و مرکز بهداشت شهرستان فامنین درمحل سالن امام علی (ع) باحضور50نفر بانوان مربی و ورزشکار شهرستان برگزارگردید.

در این کارگاه خسروی کارشناس ایدز مرکز بهداشت شهرستان فامنین در سخنانی ضمن اشاره به آمار و ارقام وضعیت این بیماری در شهرستان،براهمیت توانمندسازی جوانان برای شناخت و کنترل رفتارهای مخاطره آمیز بعنوان عامل موثردرکنترل بیماری ایدز تاکید کردند.

در ادامه  خسروی به بیان مطالبی پیرامون راههای انتقال اچ آی وی پرداختند و سه عامل مهم را در این زمینه شامل:تماس جنسی-تزریق خون و فرآورده های خونی آلوده و وسایل آلوده به خون و انتقال ازمادر به نوزاد در طی حاملگی،زایمان و دوران شیرده را برشمردند.

در ادامه کارگاه مطالبی دیگردرخصوص نحوه پیشگیری ، درمان و سایر موضوعات مرتبط اچ آی وی بیان شد و تعدادی بروشورآموزشی دراختیار شرکت کنندگاه قرار گرفت.

در پایان این کارگاه حسین قراگوزلو کارشناس اداره ورزش وجوانان شهرستان فامنین ضمن تشکر از دکتر خسروی،هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء دانش و آگاهی و تغییر نگرش مربیان و ورزشکاران درخصوص ایدز عنوان کردند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.