مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد از جابجايي ١٤٠ ميليون مسافر بوسيله ي خط يك قطارشهري در پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛قاسم طاهری امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز ششمین سال بهره برداری خط یک قطارشهری مشهد اظهار كرد: با جا به جایی این تعداد مسافر در طول پنج سال حدود 53 میلیون لیتر در مصرف بنزین در کلانشهر مشهد صرفه جویی شده است.
وی  با اشاره به خدمات دهی 16 ساعته قطار شهری مشهد در شبانه روز بیان کرد: با توجه به آلودگی هوا در مشهد به هر میزان سوختهای فسیلی کمتر مصرف شود محیط پاکتری خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه قطارشهری را صنعتی نوپا توصیف و بیان کرد: صنایع باید هر چه زودتر برای تامین قطعات مورد نیاز، خود را همپای صنایع ریلی کنند.
وی گفت: برای بومی سازی قطعات مورد نیاز در این صنعت تاکنون 18 قرارداد با پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای ساخت قطعات مورد نیاز و مهندسی معکوس منعقد شده است.
طاهری با اشاره به راه اندازی مسیر پنج کیلومتری خط یکم قطارشهری مشهد از پایانه غدیر تا فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در دهه فجر امسال افزود: حدود 500 نفر روزانه از مسیر توسعه استفاده و از فرودگاه به سطح شهر و بالعکس منتقل می شوند.
وی ادامه داد: طبق استاندارد سامانه حمل و نقل ریلی باید یکپارچه شود که با تحقق این مهم میزان جا به جایی مسافر توسط ناوگان ریلی افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در ادامه پیرامون استفاده از نمادهای ملی مذهبی در ایستگاههای مترو نیز گفت: نمادهایی ملی و مذهبی خاصی نظیر رستم و سحراب، نماد شهدا و نماد ضامن آهو در ایستگاهها نصب شده است.
وی افزود: همچنین کتاب تاریخ قطارشهری توسط دانشگاه فردوسی در حال نگارش و پژوهشکده حمل و نقل نیز در دانشگاه فردوسی مشهد فعال است که می کوشیم این پژوهشکده به دانشکده تبدیل شود.
طاهری ادامه داد: در ابتدای راه اندازی خط یکم قطارشهری مشهد روزانه حدود 80 هزار نفر جا به جا می شدند اما همینک این میزان به افزون بر 120 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام//
برچسب ها: قطار ، شهری ، بنزین ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.