تبریز؛

امضای تفاهم‌نامه در چهارمین جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته تبریز

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز از امضای 21 تفاهم‌نامه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جهانگیری در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز در نمایشگاه بین المللی تبریز گفت: هدف فناوران برای حضور در این محفل باید پیدا کردن مشتری برای طرح‌ها باشد و حضور مسئولان در این نمایشگاه در حدی که بتوانیم مشکلات حوزه را انتقال داده و رفع کنیم کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما 37 کارگاه برای توانمندسازی فناوران همزمان با نمایشگاه برگزار کردیم، افزود: فناوران باید توان مذاکره و بازاریابی را کسب کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و وقتی وارد این حوزه می شوند مانند یک بیزینس من حرفه‌ای توان جذب و جلب مشتری و بازار را داشته باشند.

این مسؤول تصریح کرد: ما از یک طرف فناوران را در اینجا جمع می‌کنیم و از طرف دیگر مشتریان را؛ به طوری که حدود 70 نفر از وزارت دفاع، 11 تور سرمایه‌گذاری صنعتی از استان‌های کشور و مدیران اجرایی هم در سطح ملی و استانی همه به عنوان مشتری در نمایشگاه حضور داشتند.

دبیر چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نو و پیشرفته ربع رشیدی تبریز توضیح داد: در نمایشگاه امسال 600 طرح از استان‌های دیگر و 24 طرح خارجی حضور داشتند و 5 هیئت خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند که نشان می‌دهند بستر مناسبی برای تجاری‌سازی فناوری در اینجا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه از بیش از 900 طرح سال گذشته به بیش از 700 طرح ایمیل زدیم که کسانی که به ایمیل ما جواب داده بودند زیر 100 نفر بودند، ادامه داد: از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه چهارم یا پنجم کشور را دارا هستیم، 470 طرح فناورانه به عنوان متقاضی دانش‌بنیان ثبت نام کردند که مدارک بیش از نصف این تعداد ناقص بود.

این مسئول در عین حال خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید همان سال اول قبول مسئولیت صندوق شکوفایی نوآوری را فعال کرد اما درصد پایینی از اعتبارات این صندوق جذب شد.

جهانگیری با بیان اینکه تا امروز 21 تفاهم‌نامه امضا شده و 15 میلیارد تومان ارزش قراردادهای منعقده بود و امیدواریم هر سال این میزان افزایش یابد، افزود: همزمان با جشنواره ستاد هفته نانو، بیش از 76 کارگاه ترویجی رسوخ فناوری نانو، جشنواره شهر خلاق، جشنواره ایده تا کسب و کار و ... برگزار شد.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز گفت: هدف نمایشگاه ما تجاری‌سازی فناوری است و تنها برای نمایش توان فنی دانشگاه‌ها نیست و می‌خواهیم طرح‌ها و فناوری‌هایی که به دنبال تأمین مالی هستند مشتریان خود را پیدا کنند.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.