مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد گفت: هم اکنون 930 مرکز نیکوکاری فعال مردم نهاد در کشور وجود دارد که به شبکه نیکوکاری متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن دستیاری مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری بر مبنای محله و مسجد محوری بودن در سراسر کشور و براساس نیاز مردم در شهرستان‌ها و محله‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر به نیازمندان 22 میلیارد تومان که 60 درصد در قالب معیشت و 10 درصد برای تأمین جهیزیه توسط این مراکز، خدمت رسانی شده است.

دستیاری گفت: مراکز نیکوکاری از اتحادیه‌های مختلفی تشکیل شده که به عنوان یک واحد فعال اقدام می‌کنند که با شناسایی آن‌ها به شبکه‌های نیکوکاری متصل می‌شوند.


مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: در حال حاضر 5 هزار و 294 تشکل مردمی در این مراکز نیکوکاری وجود دارند که مسئولیت این تشکل‌ها مردمی و مبنی بر نیاز آن‌ها است که در هر محله فعالیت می کنند.

وی افزود: در کلان‌شهرها به دلیل شرایط بهتر معیشتی، این مراکز کمتر بوده و محله‌گرایی با محوریت مساجد در تشکیل این مراکز نقش موثری دارد.

مدیر کل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد در پایان گفت: با توجه به اینکه سه سال از قدمت این مراکز می‌گذرد، اعضای آن با اهداف و وظایف خود آشنا هستند و تشکل‌های مردم نهاد به عنوان نمایندگان حقیقی و حقوقی مردم فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار