رئیس کمیته امداد گفت: تشخیص و توزیع اعتبارت استانی باید با توجه به نیاز و شرایط منطقه‌ای انجام شود و استان‌های محروم‌تر در اولویت قرار گیرند.

توزیع اعتبارات در استان‌ها باتوجه به نیاز هر منطقه انجام می‌شودسید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مدیریت فقر و نگاه کلان کمیته امداد به این پدیده از مسائل مهم و ضروری است که باید برای رفع آن کوشید و بر این اساس توانمندسازی مددجویان و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی اهمیت دارد و سالانه باید 10 درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا برای رسیدگی به افراد جدید نیازمند اقدام شود.
            
وی افزود: با توجه به نبود امکانات کافی و مناسب در روستاها و مناطق محروم، توجه به نیازمندان و محرومان در این مناطق اهمیت دارد و تخصیص و توزیع اعتبارات استانی باید با توجه به نیازها و شرایط آن محدوده جغرافیایی صورت گیرد تا از مهاجرت این افراد به شهرها و حاشیه‌نشینی جلوگیری شود.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: پیگیری فرآیند چابک‌سازی برای رسیدگی به مددجویان و حذف بروکراسی اداری در مراجعات برای ارائه خدمات به نیازمندان و کاهش هزینه‌های خدماتی و اصلاح فرآیند اداری از دیگر اهداف کمیته است.

فتاح  در پایان گفت: در صورت حمایت مجلس و دولت برای ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب اشتغال زایی، توانمندسازی یک میلیون خانواده تحت پوشش کمیته و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی انجام می‌شود، همچنین در صورت اجرای قانون حذف یارانه سه دهک برخوردار و بالای جامعه و اختصاص آن به کمیته امداد، این نهاد قادر به انجام اقدامات مناسبی در خصوص اشتغال‌زایی نیازمندان خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۵
خیلی خوبه
آخرین اخبار