وقتی امام خمینی (ره) فرمودند كه برای دفاع از كشور به جبهه بروید، مردم از اقشار مختلف كار و كاسبی خود را تعطیل كردند و به جبهه رفتند.

به گزارش  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدی قزلی، نویسنده،  مستندنگاری و یا تهیه مستند و فیلم و ... در راهپیمایی اربعین حسینی را كاری دشوار دانست و گفت: بیش از 10 میلیون زائر به این راهپیمایی می روند و هر كدام نیز مجهز به دوربین و تلفن همراه هستند و برخی هم می نویسند و بسیاری هم مستندسازی می كنند. اگر بخواهیم شاهد كتاب و یا مستند سینمایی خلاقانه با نگاه نو و تازه باشیم، فرد باید خود را از این جریان بیرون بكشد و از زاویه ای دیگر به این راهپیمایی بنگرد. بیرون آمدن از مسیر هم نقض غرض است.

وی افزود: در اربعین حسینی  همه می‌روند و هر كس چیزی می‌نویسد و در فضاهای مجازی پخش می‌كنند و این موضوع باعث می شود كه كشف جدید و كار تولید اثری ماندگار و پرمخاطب سخت شود.

این نویسنده همچنین با بیان اینكه مردم كشورمان از دیرباز عاشورایی احوال بوده اند، اظهار كرد: مردم ما اربعینی احوال نبوده اند، وقتی امام خمینی (ره) فرمودند كه برای دفاع از كشور به جبهه بروید، از اقشار مختلف و حتی كسانی كه چیزی از جنگ و مسائل نظامی نمی دانستند كار و كاسبی خود را تعطیل كردند و به جبهه رفتند. مردم كشورمان با شهادت، جانبازی و ایثار به وظیفه خود عمل می‌كردند. یعنی در زمان و موقعیت عاشورایی دست دست و تعلل نكردند و تصمیم درست گرفتند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.