مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: افزون بر 400 ویژه برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز ثابت و سیار وابسته به این تهاد فرهنگی به اجرا در می آید.

به گزارشخبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جواد زاهدی افزود: برنامه‌های کتاب‌ محور در طول هفته کتاب با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز سیار شهری و روستایی برای کودکان حاشیه ‌نشین و روستایی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: بازدید از مکان‌های مرتبط با کتاب از جمله صحافی ها، انتشارات، کارگاه‌های تصویرگری از برنامه‌هایی است که در این هفته توسط کانون استان در مسیر اشاعه فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شود.

زاهدی اضافه کرد: اجرای ویژه‌برنامه‌های مشترک با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه کتاب و ترویج خواندن و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، نشست‌های تخصصی با حضور نویسندگان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله سایر برنامه هایی است که در مراکز کانون در آذربایجان غربی به اجرا در می آید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: جلسات دیدار و هم‌اندیشی کودکان با نویسندگان و فعالان حوزه کتاب از دیگر برنامه‌های کانون استان در هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: تقدیر از خانواده‌های کتابخوان اعضای کانون، برپایی غرفه‌های فروش و عرضه محصولات فرهنگی کانون در مدارس و برگزاری مسابقه عکس با عنوان من و کتاب با هدف تقویت نگاه و توجه به مقوله مطالعه در جامعه از دیگر برنامه‌های استان در این هفته است.

زاهدی گفت: در دو مدرسه روستایی محروم دو کتابخانه با اهدای کتاب توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون کشور و تجهیز قفسه و بازی‌های فکری توسط اداره کل کانون استان در همین هفته افتتاح شد.

وی گفت: بر همین اساس مدارس روستاهای انهر و گنج‌آباد با یکهزار و 100جلد از کتاب‌های کانون تجهیز شدند.

برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی هم‌زمان با سراسر کشور و با شعار ایران می‌خواند ـ کتاب در خدمت دانایی اجرا می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار عضو هم اکنون به کودکان همه شهرهای استان خدمات می دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.