کرمانشاه؛

قاتل خاموش جان 11 نفر راگرفت

مدیرکل پزشکی قانونی از افزایش 2.5 برابری فوتی‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان در نیمه ابتدای سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اَرتین کمالی با اشاره به فوت یازده نفر در نیمه ابتدای امسال بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، گفت: این در حالیست که به طور معمول آمار فوتی‌های مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن در نیمه ابتدای سال کمتر است و عمده موارد مسمومیت و فوتی مربوط به نیمه دوم سال است.

وی همچنین با اشاره به افزایش 16 درصدی فوتی‌های مسمومیت ناشی از مونوکسیدکربن طی سال گذشته نسبت به سال 1393، گفت: چند مسئله در این زمینه دخیل است از جمله اینکه تعداد مشترکین گاز افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله که موجب افزایش فوتی‌های مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن شده به عدم استفاده از سیستم‌های ناایمن مربوط می‌شود.از طرفی بیشتر افراد بدون استفاده از نظر کارشناسان، خودشان اقدام به نصب وسایل گرمایشی می‌کنند که این امر مشکلات جدی به وجود آورده است.

کمالی به افراد توصیه کرد: اولا از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کرده و در مرحله دوم از رسیدن اکسیژن به وسیله گرمایشی و باز بودن مسیر خروج گازهای ناشی از آن اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه علائم اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، گفت: بی‌حال بودن، درد و کوفتگی بدن و حالت تهوع از جمله علائم اولیه این نوع مسمومیت است که به تدریج این علائم به سمت کاهش هوشیاری رفته و فرد با ماندن در فضای مسموم قطعا جان خود را از دست می‌دهد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، قاتل ، خاموش ، نفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.