فاز دوم مجتمع آبرسانی کوثر امروز توسط معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس در منطقه رستاق شهرستان اشکذر استان یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در آیین بهره برداری از این طرح گفت: آبرسانی به دهستان ها و روستاها و تأمین آب آشامیدنی سالم برای همه مردم از راهبردهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

استاندار یزد نیز در این آیین گفت: صرفه جویی در مصرف آب شرب باید به گفتمان عمومی تبدیل و از ابزارهای مختلف برای نهادینه سازی آن در جامعه استفاده شود.

سیدمحمد میرمحمدی افزود: با توجه به دشواری های تامین آب شرب، از این آب به هیچ وجه نباید برای مصارف دیگر استفاده شود تا امکان تامین و دسترسی به آب شرب سالم برای آحاد جامعه در مناطق شهری و روستایی فراهم شود.

وی تصریح کرد: تغییر منابع تامین آب فضای سبز در استان از آب لوله کشی به آب چاه اقدامی است که در این راستا صورت گرفته تا منابع آب آشامیدنی به بهترین نحو استفاده شود.

میرمحمدی خاطر نشان کرد: در زمینه مدیریت مصرف آب، شکل گیری گروه های پایش آب از سوی کشاورزان و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز در تمام شهرستان های استان صورت گرفته و برای تامین آب شرب نیز اقدامات لازم برای انتقال و مدیریت مصرف آب به کار بسته شده است.

فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این آیین اظهار کرد: با بهره برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی کوثر نزدیک به 14 هزار نفر از جمعیت 13 روستا و دهستان این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

محمدعلی شاه حسینی ادامه داد: فاز 2 مجتمع آبرسانی کوثر با خط انتقال و شبکه توزیع حدود 38 کیلومتر با یک مخزن زمینی به ظرفیت 1500 متر مکعب، یک مخزن هوایی با ظرفیت 150 متر مکعب و یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 120 لیتر در ثانیه و یک هزار و 272 متر حصارکشی با هزینه ای بالغ بر 40.5 میلیارد ریال اجرا شده است.
 
مرکز شهرستان اشکذر در 20 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.