یزد؛

انتقاد فرماندار اردکان نسبت به بی توجهی پیوست فرهنگی

فرماندار اردکان از کم توجهی به پیوست فرهنگی در اجرای طرح ‌های صنعتی و معدنی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛هادی مقیمی در دیدار با کتابداران شهرستان اردکان افزود:بررسی ها نشانگر این هست که در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای پروژه‌های صنعتی و معدنی، به پیوست فرهنگی کمتر توجه می‌شود و اگر به این مهم توجه شود، بهره‌وری در این صنایع و معادن بالاتر خواهد رفت.

وی در این دیدار که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد ، کتاب را سرمایه‌ای ارزشمند دانست که متاسفانه در جامعه ما کم‌ترین بها به آن داده می‌شود.

وی سرانه پایین مطالعه کتاب در کشور را تاسف‌بار خواند و اظهار داشت :باید جامعه‌ای که سابقه تمدن دیرینه دارد را به مساله مهم کتابخوانی حساس کرد.

فرماندار اردکان همچنین ضمن اشاره به آمار پایین اعضای کتابخانه‌ها در شهرستان اردکان افزود: این شهرستان دانشمندان و اندیشمندان زیادی را به جامعه تحویل داده است و عضویت تنها 5 هزار نفر در کتابخانه‌ها، جای تامل و بازنگری جدی دارد.

وی تصریح کرد: اگر به اندازه نیمی که برای خوراک؛ پوشاک ودیگر موارد زندگی هزینه می‌شود، برای خرید کتاب و مطالعه کتاب نیز هزینه کنیم جامعه ما دچار تحول اساسی و رو به رشد خواهد شد.
 
مقیمی خاطرنشان کرد: متأسفانه به گواه آمار و ارقام، در اکثر تحصیلکردگان جامعه درک درستی از اهمیت کتاب، دانایی و کتابخوانی در توسعه جامعه وجود ندارد و عوام‌زدگی در بخشی از این طبقه نیز وجود دارد.

فرماندار اردکان با انتقاد از مدرک‌گرایی در جامعه گفت: با کمال تاسف باید پذیرفت که تحصیلات تکمیلی در کشور ما به سمت کسب مدرک پیش رفته است و تنها عده اندکی برای روشن‌شدن ضمیر و آگاهی‌یابی به سمت تحصیلات عالیه رفته‌اند.

مقیمی در پایان با تقدیر از فعالیت کتابداران و کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان گفت: انس‌گرفتن با کتاب، موجب آرامش درونی و پرورش روح می‌شود.

در ابتدای این مراسم، جمعی از کتابداران شهرستان اردکان مسائل و دیدگاه‌های خود را با فرماندار اردکان در میان گذاشتند و در پایان با اهدای گل و هدیه از آنان تجلیل شد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار