نماینده سازمان‌های مردم‎نهاد در هیئت نظارت همدان از وجود 28 سازمان مردم‏‌نهاد در استان خبر داد.

فعالیت 28 سازمان مردم‎نهاد در استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاطمه شیرانی در مراسم اختتامیه طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم‎نهاد استان همدان اظهار کرد: طرح توانمندسازی سازمان‌های مردم‎نهاد امسال در دو مرحله برگزار شد که مرحله نخست این طرح در شهریورماه امسال با حضور 120 نفر از مدیران سمن‌های استان همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح توانمندسازی آغاز شده، افزود: این طرح با هدف توانمندسازی، نحوه مشارکت و شناخت ظرفیت‌ها و تشکل‌ها به منظور تأمین منافع سازمان برگزار شده که در این مرحله گواهی گذراندن دوره ارائه می‌شود.

نماینده سازمان‌های مردم‌‏نهاد در هیئت نظارت همدان با بیان اینکه بالای 60 درصد از سازمان‌های مردم‎نهاد همدان در این طرح حضور داشته‌اند، گفت: استان همدان 328 سازمان مردم‌‏نهاد دارد که در هشت اتاق فکر شامل بهداشت و درمان، توانبخشی و حمایت، ادبی و هنری، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد، خیریه و نیکوکاری، علمی و پژوهشی و محیط زیست و گردشگری در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از خرد جمعی و چرخش مسئولیت در سازمان‌های مردم‎نهاد نیاز ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: امسال کمیته‌هایی شامل سیاستگذاری، مدیریت شهری و روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به هشت اتاق فکر اضافه شده است که امیدواریم در حوزه ترافیک، امور فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در سال آینده برنامه مدونی انجام شود.

شیرانی تأکید کرد: سازمان‌های مردم‎نهاد با تکیه بر سه عنصر آگاهی، اعتمادسازی و مشارکت‌پذیری همراه دولت در خدمت‌رسانی به جامعه، گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی در این طرح تصریح کرد: باید دولت و نهادهای دولتی همپوشانی خوبی نسبت به این طرح و ارائه مطالبه‌گری و ظرفیت مالی، فیزیکی و انسانی از خود نشان دهند.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت همدان اعلام کرد: استان همدان در همایشی که در بروجرد برگزار شد، از استان‌های برتر در حوزه فعالیت سمن‌ها بود.

انتهای پیام/ ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار