گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که دونالد ترامپ ممکن است «میت رامنی» را به‌ سمت وزیر امور خارجه این کشور منصوب کند.

آیا میت رامنی وزیر امور خارجه آمریکا خواهد شد؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، رسانه های آمریکا در گزارش‌های خود اعلام کردند «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب این کشور، در اندیشه برگزیدن «میت رامنی» به سمت وزیر امور خارجه است. این اقدام  رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به نشانه کوتاه آمدن در برابر جمهوری‌خواهان جریان اصلی خواهد بود که با نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری مخالف بودند.

شبکه های خبری «سی ان ان» و «ان بی سی» در این باره در گزارش های خود اعلام کردند ترامپ یک‌شنبه، با رامنی دیدار خواهد کرد. رامنی، فرماندار پیشین ایالت ماساچوست است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان شرکت کرد و در مقابل «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، شکست خورد.

شبکه «ان بی سی» در گزارش خود در این باره اعلام کرد ترامپ در اندیشه انتصاب رامنی به عنوان وزیر امور خارجه است، که چهره ای متناسب تر با دیدگاه های جمهوری‌خواهان شمرده می شود. 

سناتور «جف سشنز » که از جمهوری‌خواهان محافظه کار ایالت آلاباما است و یکی از نزدیک‌ترین متحد ترامپ در کنگره آمریکا شمرده می شود در این باره اعلام  کرد انتظار دارد رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رامنی را که «توانمند» است به سمت وزیر امور خارجه برگزیند.

وی پس از دیدار با ترامپ در برج ترمپ در منهتن، در این باره گفت: «به عقیده من، خوب است که رئیس جمهور منتخب با افرادی مانند رامنی دیدار می کند. افراد با استعداد زیادی وجود دارند که وی نیازمند برقراری رابطه خوب با آنها است. به عقیده من، رامنی برای انجام کارهای متفاوت، بسیار توانمند است.»

رامنی یکی از مخالفان سرسخت جمهوری‌خواه علیه نامزدی ترامپ در انتخابات درون حزبی بود و او را گستاخ، بی‌توجه به اصول و تهدید کننده ارزش های آمریکا می دانست.

رامنی دیدگاهی تردید آمیز به روسیه دارد و پیش‌تر در انتخابات سال 2012، روسیه را بزرگترین تهدید ژئوپولتیک علیه آمریکا خوانده بود.


پیش از این اسامی متعددی به عنوان گزینه‌های مورد بررسی ترامپ برای این سمت مطرح شده است. «رودی جولیانی»، «جان بولتون»، «باب کورکر»، «زلمای خلیل‌زاد»، «نیوت گینگریچ» و اخیرا «نیکی هیلی» از جمله این افراد بوده‌اند. قرار است میت رامنی یک‌شنبه، برای گفتگو در خصوص شرایط خود و شنیدن خواسته‌های ترامپ برای تصدی پست وزارت خارجه با وی دیدار کند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار