رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای پست وزارت امور خارجه این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه فاکس نیوز؛ نوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از گزینه پیشنهادی "میت رامنی" برای پست وزارت امور خارجه در دولت ترامپ گفت: من به 20 گزینه دیگر که با چشم‌انداز سیاست خارجی رئیس‌جمهور سازگارترند فکر می‌کنم.

او در برنامه تاکر کارلسون تونایت گفت: رئیس‌جمهور باید به این نکته توجه کند که آیا رامنی می‌تواند یک وزیر امور خارجه به مانند جان کری باشد و اینکه آیا نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 می‌تواند در راستای سیاست‌های دونالد ترامپ عمل کند؟

گینگریچ در ادامه اظهاراتش بر گزینه‌های دیگری همچون جون کیل، سناتور سابق آریزونا، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و کارلی فیورینا مدیرعامل سابق هیولت پاکارد تأکید کرد و آن‌ها را مواردی بهتر از رامنی دانست. با این حال، اعلام کرد در صورت انتخاب میت رامنی برای پست وزارت امور خارجه آمریکا از وی حمایت خواهد کرد.

او در پایان اظهاراتش دکتر بن کارسون را بهترین گزینه برای وزارت مسکن و توسعه شهرسازی معرفی کرد.

گینگریچ یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت امور خارجه دولت ترامپ بود که آن را نپذیرفت و اعلام کرد به دنبال سمتی در بخش برنامه‌ریزی‌های کلان کاخ سفید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار