اظهارات دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی درخصوص بکارگیری روش‌های خشونت‌بار در بازجویی‌ها، نگرانی دیده‌بان حقوق‌بشر را به دنبال داشته است.

نگرانی دیده‌بان حقوق‌بشر درخصوص اظهارات جنجالی ترامپ درباره شیوه‌های بازجویی از متهمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه العالم، «کنت راث،» معاون اجرایی سازمان حقوقی بین‌المللی «دیده‌بان حقوق‌بشر»، پنج‌شنبه اعلام کرد که به خاطر سخنان دونالد ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره استفاده از وسائل بازجویی معادل شکنجه، از نزدیک رفتار و اظهارات او را دنبال خواهد کرد.

راث به خبرگزاری فرانسه گفت که دیده بان حقوق بشر تمام آنچه که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی گفت را جدی نمی گیرد؛ اما به سیاست رسمی خود درباره فشار برای بدتر نشدن موضع‌گیری‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه ترامپ از برخی اظهارات خود عدول کرد یادآور شد: با این حال او گفت که بکارگیری شیوه شبیه‌سازی خفگی در آب و درصورت بی‌تاثیر بود آن، شیوه‌های خشن‌تر را در بازجویی از افراد دستگیر شده به اتهام‌های تروریستی تایید می‌کند.

مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر همچنین از عمل نکردن اوباما به وعده خود برای پیگرد عاملان شکنجه درگوانتانامو ابراز تاسف کرد و گفت که این موضوع راه را برای احتمال از سرگیری اینگونه اعمال در دوره ترامپ باز می‌گذارد  که در دوره جورج بوش بین سال‌های 2001 تا 2009 بکار گرفته شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار