طی دو روز آینده شهرهای زیارتی نجف و کربلا با کاهش دما روبرو خواهند شد،همچنین 5 هزار اتوبوس آماده خدمت رسانی جهت بازگشت زائرین هستند.

مجتبی میهن پرست رئیس مرکزپیش بینی هواشناسی ایلام در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: در حال حاضر منطقه مهران غبار آلود و ابرناک است، ضمن آنکه پدیده خاصی برای این منطقه پیش بینی نمی شود.

وی افزود: طی دو روز آینده در نیمه غربی کربلا، نجف، ایلام و سایر مناطق برگشت پیش بینی می شود که دمای هوا 7 الی 9 درجه کاهش یابد.

کاهش دما در مسیرهای منتهی به کربلا/ 5 هزار اتوبوس آماده خدمات رسانی برای بازگشت زائران


میهن پرست با اشاره به وضعیت فعلی دمای مهران گفت: در حال حاضر گرمترین دما مهران 26 الی 29 درجه سانتی گراد است که از فردا به تدریج دمای هوا کاسته خواهد شد.

رئیس مرکزپیش بینی هواشناسی ایلام به زائرین توصیه کرد که با توجه به سردی هوا در مسیر برگشت مراقبت های لازم را داشته باشند.

 پروازهای اربعین بدون تاخیر در حال انجام است

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوریی درگفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:ازآغاز سفرهای ویژه اربعین مجوز 528 پرواز را صادر کرده ایم که علاوه برآن تعدادی پرواز فوق العاده نیز برای تسهیل امر رفت وآمد زائرین در نظر گرفته شد.

وی درادامه درپاسخ به این سوال که آیا تاخیر بلند مدت در پروازهای اربعین داشته ایم،بیان کرد: گزارشی مبنی بر تاخیر طولانی درهیچ کدام از پروازهای اخیر نداشته ایم و دلیل اصلی این موضوع را می توان درانسجام بالای شرکت های هواپیمایی یافت.

جعفرزاده افزود:تمام تلاش شرکت های هواپیمایی براین است که با شروع موج برگشت مسافران از عراق تمامی پروازها به موقع انجام شده وتاخیری نداشته باشیم.

وی همچنین اذعان داشت:بدلیل اینکه تاخیر خود یک ضد تبلیغ برای کار یک شرکت هواپیمایی محسوب می شود،این شرکت ها سعی کردند طی جلسات متعدد وبرنامه ریزی های مدون وبازرسی های دقیق میزان تاخیر درپروازهای زیارتی به سمت کشور عراق را به حداقل برسانند.


کاهش دما در مسیرهای منتهی به کربلا/ 5 هزار اتوبوس آماده خدمت رسانی به زائران اربعین

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نحوه تهیه بلیت برای سفر اربعین، تاکید کرد:افرادی که متقاضی دریافت بلیط رفت وبرگشت برای زیارت اربعین هستند می بایستی به سایتcao.ir مراجعه کرده واز طریق آیکون اختصاصی ایام اربعین اقدام به تهیه بلیت نمایند.

وی ادامه داد: در این آیکون همچنین امکان اعتبارسنجی برای بلیت های تهیه شده ازمبادی مختلف نیز وجود دارد که مسافران می توانند از طریق این سایت از قانونی بودن بلیت هایشان اطمینان حاصل کنند.

رضا جعفرزاده تصریح کرد: درتمامی موارد قیمت بلیت ها براساس نرخ مصوبی بود که از سوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام شد و درمعدود مواردی که قیمت ها بالاتر از نرخ مصوب بود برطبق تحقیقات مشخص شد که شرکت های فروشنده بلیت مجوز رسمی نداشته اند.

این مقام مسئول سازمان هواپیمایی از متقاضیان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه فروش بلیت خارج از چارچوب اعلام شده مراتب را از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir یا شماره تلفن 61022355-021 به اطلاع دفتر رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی برسانند.


آمادگی روزانه بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی

حمید رضا شهرکی ثانوی مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر در گفتگو با راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به آماده باش کامل پایانه های مسافری بری کشور و بیش از ده هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین حسینی به ایران اشاره کرد و افزود : با توجه به جمعیت قابل توجه بازگشت زائران اربعین حسینی از روز پنجشنبه 27 آبان ماه سال 95 و تا عصر روز جمعه تمام پایانه های مسافربری کشور و بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس برای سرویس دهی به مسافران در مرز های سه گانه مهران ، شلمچه و چذابه در آماده باش کامل هستند .

وی تصریح کرد : ستاد راهداری و حمل ونقل جاده ای با همکاری و مشارکت کمیته های مشترک و مجوعه ای از اتحادیه ها و صنوف استان های کشور و اطلاع رسانی کافی و به طور مستقیم از طریق دوربین های مستقر مرزی رفت و بازگشت زائران اربعین حسینی را در کنترل کامل دارد و پیش بینی های لازم برای خدمات رسانی به هم وطنان در نظر گرفته شده است .

کاهش دما در مسیرهای منتهی به کربلا/ 5 هزار اتوبوس آماده خدمات رسانی برای بازگشت زائران


شهرکی ثانوی افزود : با توجه به مسافت های طولانی رفت وبرگشت و فاصله زمانی بیش از یک روز و توقف آنها برای سوخت گیری ، صدور سند حمل بار و همچنین انبوه جمعیت زائران حسینی برای بازگشت به کشور روزانه بیش از 5 هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است .

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر اظهار کرد : به دلیل این که در روز های نخست با تعداد قابل توجهی از جمعیت زائران اربعین حسینی مواجه شدیم برای پیشگیری از مشکلات احتمالی استان های معین برای ارائه بسترهای حمایتی آمادگی لازم را خواهند داشت همچنین پارکینگ های مرزی با تعداد دستگاه های اتوبوس کافی در مرزها برای انتقال هموطنان به شهرهایشان مستقرر هستنند .

وی افزود : بر اساس آخرین آمار بیش از 25 در صد زائران اربعین حسینی از روز پنج شنبه 28 ابان ماه تا عصر روز جمعه 29 آبان ماه به کشور بازگشته اند .

شهرکی ثانوی تاکید کرد : در حال حاضر مرز مهران یک طرفه است و زائران اربعین حسینی به سمت عراق نمی توانند از این مرز تردد کنند ، همچنین زائرانی که دارای ویزا هستند برای ورود به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به مرزهای شلمچه و چذابه هدایت می شوند .

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر در پایان گفت : پارکینگ های خدمات رسان مسافر و ستادهای مشترک راهداری و حمل ونقل جاده ای در مرز های سه گانه مهران ، شلمچه و چذابه برای انتقال زائران ابعین حسینی و اکیپ های خدمات رسان درآماده باش کامل هستند .


انتهای پیام / 











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار