آبادان؛

کاهش مسافت خرمشهر به شلمچه با بهره برداری از جاده فرعی

جاده فرعی حدفاصل جاده خرمشهر به شلمچه در آستانه همایش اربعین حسینی افتتاح شد..

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شریعتی استاندار خوزستان با بیان احداث و بهره برداری جاده فرعی حدفاصل جاده خرمشهر به شلمچه در آستانه همایش اربعین حسینی به طول هفت کیلومتر، گفت:با زیر بار ترافیک رفتن این محور ارتباطی، مسافت مسیر از 15 کیلومتر به 9 کیلومتر کاهش یافت.

غلامرضا شریعتی در بازدید از روند عبور زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه از خروج بیش از یک میلیون و 100 هزار زائر در آستانه اربعین حسینی از مرزهای چذابه و شلمچه در این استان به مقصد عتبات عالیات خبرداد و افزود:حدود 300 هزار زائر نیز از این دو گذرگاه مرزی وارد ایران شده اند.

وی همچنین از تردد بیش از 60 هزار زائر خارجی از مرز بین المللی شلمچه خبر داد و گفت:در صورت نیاز، مرزهای چذابه و شلمچه ظرفیت پذیرش زائران مرز مهران را نیز دارد.

استاندار خوزستان همچنین با بیان استقرار گشت دستگاه نظارتی تعزیرات حکومتی در محورهای ارتباطی زائران اربعین حسینی به منظور کنترل قیمت مصوب ،کرایه ناوگان حمل و نقل بخش عمومی و خصوصی، افزود:800 دستگاه اتوبوس برون شهری برای بازگشت زائران اربعینی به مبداء سفر و شهرهای زائران مهیا شده است.

استاندار خوزستان در این بازدید همچنین با بدرقه جمعی از زائران عازم عتبات عالیات، از آنان پذیرایی کرد.

در این بازدید، فرمانداران آبادان و خرمشهر، معاون امنیتی استانداری و فرمانده انتظامی استان خوزستان، استاندار را همراهی کردند.

مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از مبادی تردد زائرا ن اربعین حسینی به عراق است.

مرز شلمچه از مبادی اصلی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری میدان مقاومت شهر خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.