آبادان؛

جابجایی زائران استان فارس با ۲۵۰ دستگاه اتوبوس درشلمچه

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس از جابجایی زائران فارس از مرز شلمچه با استفاده از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛شاپور رستمی با اشاره به اینکه از هم اکنون به فکر بازگشت زائران به شهرهایشان هستیم، گفت: طی هماهنگی انجام شده با اداره کل حمل و نقل پایانه مسافری شلمچه این اتوبوس ها زائرانی را که قصد بازگشت به نقاط شهری و روستایی خود در استان فارس را دارند، جابه جا می کند.

وی با اشاره به مردمی و خودجوش بودن این حرکت افزود: با توجه به ماموریتهای استانداری فارس که بر اساس دستورالعملهای ستاد مرکزی اربعین حسینی وزارت کشور تعیین شد، طی هماهنگی با بخشهای مختلف که کار خدمات رسانی به زائران را انجام می دهد، خدمات رسانی به زائران در سه بخش تقسیم شد.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: قسمی از این خدمات که شامل هماهنگی های بین بخشی سازمانها، نهادها و ارگانهای دولتی است در داخل استان به مرکزیت استانداری انجام شد.

رستمی با اشاره به تاکید استاندار فارس مبنی بر  توجه جدی به موضوع مردمی بودن این خدمات رسانی افزود: تمامی سازمانها، نهادها و ارگانهای مستقر در استان با قرار گرفتن در کنار یکدیگر در یک نقطه تحت نام موکب «احمد بن موسی الرضا(ع)» جهت فراهم سازی امکانات و خدمات رسانی به زائران اقدام کرده اند.

وی از صرفه جویی و جلوگیری در ریخت و پاشها در موضوع  مواد غذایی، آب آشامیدنی و سایر موارد به عنوان هدف سوم در این برنامه ریزی جهت خدمات رسانی به زائران نام برد و افزود: از آنجایی که خوزستان میزبان زائران اربعین است، دیگر از استان فارس هیچ امکانی را به شلمچه نیاوردیم و تمامی موارد مورد نیاز خود (مواد غذایی و آب و غیره) را از همین استان تامین کرده ایم.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: با توجه به هماهنگی هایی که در استان فارس انجام شد، کار ثبت نام از زائران در دفاتر خدمات پستی و زیارتی این استان انجام شد به نحوی که  تاکنون حدود ۱۰۰هزار نفر از نقاط شهری و روستایی استان فارس موفق به دریافت روادید خود و سفر به کربلای معلی شدند.

رستمی با اشاره به اینکه مرز شلمچه مسیر عبور زائران استان فارس مشخص شد، اظهار کرد: در منطقه شلمچه موکبی را به وسعت یک هکتار  زیرسازی و آماده سازی کردیم  ضمن آنکه ۴۶ چشمه سرویس بهداشتی و۱۴ چشمه حمام و پاشویه در این موقعیت تعبیه شده که پاشویه مذکور از لحاظ بهداشتی و خدماتی قابل توجه است، سعی کرده ایم به گونه ای عمل کنیم که در سالهای بعد این خدمات قابل بهره برداری باشد.

وی افزود: زیرساخت پایداری را در شلمچه ایجاد کردیم تا بتوانیم در این مسیر حرکت کنیم، علاوه بر آن چادرها و سکوهایی که ظرفیت اقامت و اسکان ۵ هزار نفر شب را دارد، مهیا شده است.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس با اشاره به استقرار تمام ارگانهای امدادی، پزشکی و خدماتی در موکب فارس در منطقه شلمچه گفت: بیشترین زحمت بر عهده شهرداری شیراز نهاده شد.

رستمی افزود: علاوه بر کارکرد در موکب ها، یکی از کارهایی که ستاد اربعین کشور به عهده فارس نهاد، پاکسازی ۱۸ کیلومتر از محور خرمشهر تا شلمچه بود که می بایست کارهای امدادی و  حمل و نقل زائران از مرز شلمچه تا خرمشهر را به انجام برسانیم.

وی گفت: ۲۰ دستگاه ماشین حمل زباله و تعدادی سطل جمع آوری زباله در منطقه تعبیه کرده ایم و حدود ۳۷۰ نیرو نیز با استقرار در محل به طور شبانه روزی به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس تصریح کرد: علاوه بر موکب مردمی که در شلمچه برپا کرده ایم، ۱۱ موکب توسط هیئت های مذهبی استان فارس در مسیر شلمچه تا کربلا در خاک عراق راه اندازی شده که از این تعداد ۱۰ موکب مربوط به ستاد عتبات عالیات و یکی نیز مربوط به سپاه فجر استان فارس است.

به گفته رستمی، در کنار مواکب یک چادر امدادی برای درمانهای سرپایی زائران برپا شده که خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.