آبادان؛

راه اندازی ستادهای استقبال از زائران در مبادی ورودی ۷ کشور

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین از راه اندازی ستادهای استقبال از زائران در مبادی ورودی هفت کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛سردار عبدالرضا آزادی در جریان بازدید از روند خدمات رسانی  به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: امسال بسیج علاوه بر کمک بر فضاسازی عمومی در مبادی ورود و خروج زائران در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران، سه اردوگاه راهیان نور را در مسیر خدمت رسانی به زائران در استان خوزستان در اختیار زائران قرار داده است.

وی با اشاره به راه اندازی ستاد استقبال از زائران خارجی در مبادی هفت کشور ترکیه، نخجوان، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان و گرجستان افزود: همچنین در مسیر ورود به عراق در مرز شلمچه نیز ستاد استقبال تشکیل شده که با استقرار مترجم در این محل ضمن صحبت با زائران خارجی و عرض خیرمقدم به آنان، بخشی از معارف دفاع مقدس از جمله زیارتگاه شلمچه به آنها معرفی می شود.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: تلاش می کنیم تا این زائران که مهمانان ما هستند با عزت و کرامت به کشور وارد و از اینجا به سمت کربلا معلی بروند.

آزادی با بیان اینکه تعداد زیادی موکب در مبادی ورودی مرزهای شلمچه، چذابه و مهران توسط پایگاه های بسیج دایر شده است، افزود: امکاناتی که امسال مهیا کرده ایم در مقایسه با سال قبل دو برابر شده، تلاشمان بر آن است که کارهای قابل ارائه به صورت زیر ساختی باشد.

وی، فضای حاکم در مرز شلمچه را معنوی خواند و گفت: در شلمچه شور حسینی دلدادگان و عاشقان این امام بزرگوار موج می زند به خصوص در بخشی که مردم بومی خوزستان در مسیر تردد زائران تحت عنوان مواکب  از آنان پذیرایی می کنند.

به گفته وی، یک میلیون بروشور آموزشی به سه زبان فارسی، اردو و لاتین در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران توزیع شده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین گفت: زائرانی از کشورهای اروپایی همچون  بوسنی و هرزگوین، ترکیه، فرانسه و بلژیک با سفر به مشهد و قم به صورت هوایی به کربلای معلی سفر می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.