مرزشلمچه توان افزایش ظرفیت را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حیاتی فرماندار خرمشهر گفت: مرز شلمچه با توجه به امکانات و زیر ساخت ها ایجاد شده و تعامل موجود میان مسئولان و مواکب، توان هر میزان افزایش ظرفیت را دارد.ولی اله حیاتی ، از خروج ۶۰۰ هزار نفر و ورود ۲۰۰ زائر از این مرز تا کنون خبر داد و افزود: تمهیدات برای گذر آسان و روان توام با امنیت در خرمشهر تدارک دیده شده است.

وی گفت: مرز شلمچه با توجه به امکانات و زیر ساخت ها ایجاد شده و تعامل موجود میان مسئولان و مواکب توان هر میزان افزایش ظرفیت را دارد.

فرماندار خرمشهر در ادامه با اشاره به بسته شدن مرز مهران، از زائران خواست با در دست داشتن ویزا به مرز مراجعه کنند.حیاتی گفت: تنها درخواست از زائران به خصوص زواری که در مرز مهران مانده اند این است که ویزای خود را از عمق کشور تهیه کرده و بدون ویزا به مرز مراجعه نکنند.

رئیس ستاد اربعین خرمشهر با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان در نقطه صفر مرزی ویزا صادر نخواهد شد، افزود: تمام کسانی که بدون ویزا به مرز مراجعه می کنند با اتوبوس به عمق کشور برگردانده می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرز شلمچه تا پنج روز بعد از اربعین باز است، افزود: ۷۵ هکتار پارکینگ با ظرفیت ۴۰ هزار خودرو در مسیر شلمچه تدارک دیده شده که تا کنون ۳۵ هزار خودرو پارک شده و همچنان ظرفیت خالی در پارکینگ ها وجود دارد.

فرماندار خرمشهر همچنین به تمهیدات فراهم شده برای بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ موکب تا پنج روز بعد از اربعین در مرز مستقر خواهند بود، خط ریلی به طور کامل در خدمت زائران است و خط هوایی آبادان نیز آمادگی انتقال زوار به عمق کشور را دارند.

حیاتی افزود: پنج رام قطار از نقطه صفر مرزی زائران را منتقل می کنند، همچنین ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و ۱۰۰ دستگاه خط واحد نیز در مرز برای انتقال زوار در زمان بازگشت آماده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.