هشدار رسانه چینی به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا

یک روزنامه چینی به ترامپ هشدار داد در صورت لغو توافق‌های تجارت آزاد، آمریکا با مشکلات اقتصادی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه، یکی از رسانه‌های دولتی چین به دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – درباره توافق‌های تجارت آزاد با کشورهای آسیایی هشدار داد.

دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا تعهد داد قراردادهای تجاری مانند "توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی" را بازبینی کند و بر واردات کالاها از کشورهای خارجی مانند چین، تعرفه مالیاتی وضع کند.

روز شنبه، روزنامه چینی "شین‌هوا" نوشت: "اجرای تعهدات انتخاباتی ترامپ می‌تواند توافق‌های تجارت آزاد آسیا و اقیانوسیه را به خطر بیاندازد. علاوه بر این، لغو این قراردادها می‌تواند اقتصاد کشورش را نیز بیش از پیش دچار بحران کند."

این روزنامه همچنین نوشت محرومیت چین از پیوستن به قرارداد "شراکت ترنس-پسیفیک" به دلیل افزایش تجارت نبوده است؛ بلکه هدف از این امر، حصول اطمینان از برتری آمریکا در تجارت این منطقه است.

این روزنامه درباره انزواگرایی و سیاست‌های کناره‌گیری به ترامپ هشدار داد و از وی درخواست کرد برای حفظ شرایط کنونی، با پکن همکاری سازنده و فعالانه داشته باشد.

در این مطلب روزنامه شین‌هوا آمده است: "این میلیاردر که اکنون سیاست‌مدار شده است باید ثابت کند دلیل شرکت در انتخابات آمریکا، تخریب اقتصاد جهانی نبوده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار