روز چهارشنبه، آنگلا مرکل گفت احتمال اجرا نشدن شراکت ترنس-پسیفیک موجب نارضایتی وی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، آنگلا مرکل – صدراعظم آلمان – روز چهارشنبه گفت از لغو احتمالی قرارداد شراکت ترنس-پسیفیک ناراضی است. دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – اعلام کرده است در نخستین روز فعالیتش در کاخ سفید، آمریکا را از این قرارداد خارج خواهد کرد.

مرکل در سخنرانی‌اش در پارلمان آلمان به طور مستقیم به ترامپ اشاره نکرد. با این‌حال، وی از کشورها درخواست کرد برای حل مسائل جهانی، رویکردی چندجانبه اتخاذ کنند.

وی گفت: "من با شما صادق خواهم بود: احتمال این‌که شراکت ترنس-پسیفیک به مرحله اجرا درنیاید من را خوشحال نمی‌کند. من نمی‌دانم چه کسی از لغو این قرارداد سود خواهد برد."

وی افزود: "من تنها از یک موضوع اطلاع دارم: قراردادهای تجاری دیگری نیز در کار خواهند بود و این قراردادها مفاد ترنس-پسیفیک و پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک را نخواهند داشت."

ترامپ پیشتر مشارکت ترنس-پسیفیک را "فاجعه‌ای بالقوه برای آمریکا" خوانده بود. وی همچنین گفته بود قصد دارد درباره توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی با کشورهای کانادا و مکزیک بار دیگر مذاکره کند. جاستین ترودو – نخست وزیر کانادا – نیز اعلام کرده است در این‌باره با ترامپ همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار