عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تامین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهم ترین اخبار حوزه کشاورزی می توان به هرج و مرج بازار حبوبات اشاره کرد که با توجه به تامین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تاثیر گذار بوده است.

البته اتمام فصل برداشت و افزایش مصرف در فصل سرما  از دیگر دلایل گرانی انواع حبوبات در بازار به شمار می روند.

همچنین توسعه پرورش ماهی در قفس یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی است که از سوی سازمان شیلات مورد توجه قرار گرفته است.

اما برخی از کارشناسان بخش معتقدند که دانش فنی و زیر ساخت های لازم برای توسعه طرح پرورش ماهی در قفس به طور کامل در کشور فراهم نشده که از این رو این طرح کمی جنبه شعاری دارد.
   


//


مدیر عامل اتحادیه تکثیر ، پرورش و صادرات آبزیان گفت :دانش فنی و زیر ساخت های لازم برای توسعه طرح پرورش ماهی در قفس در کشور به طور کامل فراهم نشده از این رو این طرح کمی جنبه شعاری دارد.

رئیس مجمع ملی تشکل های کشاورزی گفت: ایجاد شرکت های مادر تخصصی اقتصادی و عضویت صادرکنندگان در این انجمن می تواند علاوه بر پایداری صادرات ارزش افزوده بالایی را برای کشور به ارمغان آورد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت :عرضه محصولات در بورس کالا شفاف سازی قیمت را به همراه دارد از این رو می تواند نوسان قیمت را به حداقل برساند.

//

عضو اتحادیه مواد غذایی گفت: با توجه به تامین بخشی از حبوبات مصرفی از طریق واردات، افزایش قیمت دلار بر نرخ کالای داخلی نیز تاثیر گذار است.


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه کشت گلخانه سبزی و صیفی در راستای مدیریت مصرف آب یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی است.


دوره پنج ماهه ممنوعیت واردات برنج از ابتدای دی ماه به پایان می رسد و انتظار می رود با ورود برنج خارجی به بازار ، قیمت این محصول متعادل شود.

//


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی پسته و نوسانات قیمت داخلی، صادرات در شرایط نامساعدی به سر می برد.

انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار