رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : دولت با اختصاص یارانه و معافیت تعرفه ای از تولید کنندگان و صادر کنندگان کشمش حمایت می کند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علی اکبر متقی فرد افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به ازای صادرات یک کیلوگرم کشمش تولید داخل ، یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصد، واردکشور خواهد شد .

وی اضافه کرد: همچنین دولت برای حمایت از تولید کنندگان داخلی امسال به ازای هر کیلو گرم  کشمش دوهزار ریال بعنوان  یارانه پرداخت می کند .

متقی فرد گفت : بر این اساس دولت با اختصاص 200 تومان یارانه به تولید کنندگان و همچنین مابه تفاوت 300 تا 350 تومانی معافیت تعرفه ای موز به صادر کنندگان ، از تولید و صادرات کمشش حمایت می کند .

متقی فرد اضافه کرد: همچنین مقرر شده 50 درصد قیمت یک کیلو گرم کشمش از طریق پرداخت تسهیلات با نرخ کارمزد 11 درصد و 50 درصد انجام شود و مابقی قیمت کشمش نیز پس از اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی محصول خریداری شده را  تا مدت  زمانی حدود سه ماه به فروش رساند ، به کشاورزان پرداخت  خواهد کرد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:  با این روش از عرضه بیش از نیاز کشمش به بازار جلو گیری می شود و در صورتی که باغداران محصول خود را در این مدت با قیمت بالاتری بفروشند، کشمش آنها از انبارهای سازمان تعاون روستایی تحویل و حسابشان تسویه می  شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار