وی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی و از بطن مردم است و با کمک مردم شکل گرفته است اما متاسفانه در ادوار مختلف دستخوش تغییرات از سوی برخی جریانهای خاص قرار گرفته است که واقعا برای مجموعه دانشگاه آزاد مضر بوده است.»
جوانپور اظهار کرد: « معتقدیم باید همه تفکرات و اندیشهها در دانشگاه مطرح شود که این حق دانشجو است در فضای آزاد با تحقیق و تدبیر مسیر تفکر خویش را انتخاب کند و در یک فضای آزاد اندیش به تحصیل بپردازد.»
وی تاکید کرد: « برنامهها و همایشهای روز دانشجو در دانشگاهها باید به نحو احسن برگزار شود تا دانشجو بداند در محیطی مشغول تحصیل است که مورد تکریم قرار میگیرد.»
رئیس واحد ارومیه گفت: «در آستانه ورود به دهه چهارم دانشگاه آزاد اسلامی هستیم فلذا این دهه، دهه کیفیت و ارتباطات بین الملل است به همین منظور باید فضای آموزشی طوری شود تا جوانان به کشورهای دیگر برای ادامه تحصیل نروند و بستر برای رشد تحصیلات تکمیلی فراهم شود. »
فرماندار شهرستان سلماس گفت: «یکی از بزرگترین ویژگیهای دانشگاه آزاد این است که در آن فساد کمتری وجود دارد که اصلیترین دلیل آن پشتوانه و نظارت مستمر مردمی است.»
فرماندار سلماس گفت: «از نظر مقام معظم رهبری عموم مردمی که احساس مسئولیت میکنند بسیجیاند. بنابراین هرکس در هر لباسی بخواهد دایره بسیج را تنگتر و انحصاری کند، خائن به تفکر امام (ره) و رهبری است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی راهاندازی شد تا به انحصار علم پایان دهد و دانش را برای همه و در همه جا، ارزان در اختیار آحاد ملت ایران قرار دهد، اظهار کرد: «متاسفانه مدیران واحدها به دلیل رابطه ضعیف با مسئولان اجرایی نتوانستند آنگونه که باید در خدمت اهداف دانشگاه آزاد اسلامی که پیشرفت و تعالی علم است باشند. انتظار میرود که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با دقت بیشتری مدیران را انتخاب کند تا خللی در مسیر پیشرفت واحدهای کوچک نیفتد.»
مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی هم تبلیغات دانشگاه در سطح شهر را یک سرمایهگذاری عنوان کرد و گفت: «طبق بررسی های بعمل آمده واحدهایی که در یک سال گذشته نسبت به تبلیغات سرمایهگذاری کردند بیشترین دانشجو را نسبت به سالهای گذشته جذب کردند.»
علی گلابی رضائی تشکیل شورای تبلیغات در دانشگاه را با حضور روسای واحدها برای اجرائی شدن مصوبات این شورا ضروری دانست و افزود: «تبلیغات ما رابطه مستقیمی با جذب دانشجو دارد بر همین اساس باید در تبلیغات دانشگاهی امکانات و دستاوردهای واحدها به صورت دقیق ارائه شود تا علاقهمندان به ادامه تحصیل از فضای آموزشی دانشگاه آزاد مطلع شوند.»
وی دید و بازدیدهای حضوری دانش آموزان که از سوی مدارس انجام می گیرد را یکی دیگر از موثر ترین راههای تبلیغات دانست و بیان کرد: «جامع هدف ما دانش آموزان دبیرستان به ویژه پیش دانشگاهی ها هستند که می توانیم جذب دانشگاه کنیم.
انتهای پیام/م