مدیرعامل راه آهن گفت: قطار مشهد- تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف شده بود که نقص فنی به سیستم سی تی سی شاهرود به عنوان مرکز کنترل، اطلاع داده می شود.

نقص فنی عامل برخورد دو قطار در محور دامغان- سمنانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ؛محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه آهن در خصوص بروز این سانحه گفت: قطار مشهد- تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف شده بود که نقص فنی به سیستم سی تی سی شاهرود به عنوان مرکز کنترل، اطلاع داده می شود، در همین زمان به قطار مشهد سمنان که در این مسیر حرکت می کرد دستور توقف داده شد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل؛ فرد جایگزین از سابقه و دلیل قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده و وقتی رئیس قطار مشهد- سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند.

به گفته مدیرعامل راه آهن، دراین لحظه قطار مشهد- تبریز در پشت یک قوس متوقف شده بود که قطار مشهد- سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند و سانحه رخ می دهد.

وی افزود: نظر نهایی و دقیق در خصوص بروز سانحه پس از بررسی کمیسیون عالی سوانح اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
مقصر اصلی رییس راه اهن کشور است اصلا ما میگیم خطای انسانی بوده باید قطارها دارای سیستم gps باشد که در صورت نزدیک شدن قطارها اتوماتیک سرعت را کم کند یا ترمز کند واقعا که . من یک فوق لیسانس عمرانم و بیکار . وقتی بی سوادان سر کار باشند همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۵
ده و بعد شیفت رو ترک کنه ؟ این مساله اینقد بی اهمیت بوده ؟ یا نفر بعدی به همین راحتی چراغ قرمز رو دیده و میگه بخاطر سردی هوا قرمز شده ؟! مگه قبلا سابقه داشته که به دلیل سردی هوا چراغ اخطار قرمز بشه؟ نکنه انسان بوده که در معرض سرما صورتش سرخ میشه؟! حتی یک لحظه هم نباید احتمال خطر بده و سوال کنه بعد دستور باز بودن ریل رو به قطار بده ؟ واقعا ماها چقدر بی مسئولیت و بی اهمیت شدیم نسبت به همدیگه ؟! جان همونوعمان اینقدر برامون بی ارزشه که حاضر نیستیم ده دقیقه بیشتر سر پست بمانیم و خطر را به همکار بعدی اطلاع بدیم بعد بریم .؟؟!! خیلی باعث تاسفه!!!
آخرین اخبار