اهواز؛

استقبال بانوان خوزستانی از آلیش

نایب‌رییس هیات کشتی خوزستان استقبال بانوان استان از رشته آلیش را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهیار یاراحمدی، نایب‌رییس هیات کشتی خوزستان در خصوص فعالیت کشتی آلیش در استان، اظهار داشت:‌ نزدیک به یک سال است که این رشته در خوزستان فعال شده و استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته است.

وی در خصوص وضعیت رشته گراپلینگ بانوان خوزستان گفت: در این بخش هنوز خیلی فعال نشده‌ایم، البته به صورت تمرینی کار می‌کنیم. هنوز مسابقاتی برای بانوان استان در این رشته برگزار نکرده‌ایم و ان‌شاءالله این رشته نیز در آینده نزدیک فعال می‌شود.

نایب‌رییس هیات کشتی خوزستان بیان کرد: ‌چهارم و پنجم آذرماه نیز اردویی جهت آموزش تکنیک‌های کشتی آلیش ویژه مربیان استان در آبادان برگزار کردیم. قصد داریم دومین مسابقات استانی آلیش را هم برگزار کنیم، البته این رقابت‌ها سال گذشته به صورت انتخابی استان برگزار شد.

یاراحمدی اذعان داشت:‌ الهام کوچک‌زاده را در رشته آلیش داریم که همراه با تیم ملی در مسابقات برون مرزی موفق به کسب یک نشان برنز شد و همچنان نیز عضو تیم ملی آلیش بانوان است.

وی با اشاره به نو پا بودن رشته آلیش در استان خوزستان، خاطرنشان کرد:‌ مسابقات آلیش کشور را هم در پیش داریم که امیدواریم در سه وزن به مدال برسیم تا شاهد حضور نفرات بیشتری از استان در تیم ملی باشیم.

مهیار یار احمدی در خصوص شهرستان‌های فعال استان در رشته آلیش، اذعان داشت: ‌شهرستان‌های آبادان، بهبهان و دشت آزادگان بسیار فعال هستند. البته سایر شهرستان‌ها نیز فعال هستند ولی تعداد ورزشکاران موثر آن‌ها کمتر است. در حال حاضر بیشتر شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند.

نایب‌رییس هیات کشتی خوزستان با قدردانی از مسوولان هیات استان، گفت: جا دارد از رییس و دبیر هیات تشکر کنم، چرا که آن‌ها حمایت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و هیچ وقت به ما در راستای تحقق برنامه‌های‌مان، نه نگفته‌اند. هیات کشتی خوزستان یکی از بهترین‌ها هیات‌ها در زمینه همکاری با بخش بانوان است.

وی در پایان تصریح کرد: ورود به رشته آلیش محدودیت سنی ندارد و افرادی که روحیه جنگندگی بالا داشته باشند، می‌توانند در این ورزش موثر باشند. معمولا انتظار داریم ورزشکاران رشته‌های رزمی در کشتی آلیش هم موفق باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.