سرمربی تیم ملی آلیش بانوان:

استقبال بانوان از کشتی آلیش چند برابر شده است

مبتدی گفت: با تبلیغات رسانه ای و بالا رفتن آگاهی مردم درباره رشته آلیش استقبال بانوان از این رشته چند برابر شده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان فراست مبتدی سرمربی تیم ملی آلیش بانوان در گفت و گو با رادیو ورزش درباره حضور بانوان آلیش ایران در مسابقات جام جهانی گفت: مسابقات جام جهانی آلیش از چند روز دیگر به میزبانی بلاروس برگزار می شود. تیم ملی 18 آذر عازم  این کشور می شود و در روزهای 20 و 21 آذر نیز مسابقات به صورت تیم به تیم برگزار می شود. این اولین سالی است که مسابقات با این روش برگزار می شود. رقابت ها در سه وزن منهای 60، منهای 70 و مثبت 70 انجام می شود. مریم احمدی، سمانه خجسته و ریحانه شیخیان نفرات اعزامی ایران هستند.

وی افزود: تیم ملی آلیش بانوان در شهریور ماه نیز در مسابقات جام جهانی شرکت کرد و موفق شد در جایگاه دوم دنیا بایستد.

مبتدی تصریح کرد: تیم ملی به تازگی از اردوی اراک بازگشته است. این اردوی 5 روزه جهت بالابردن آمادگی هر چه بیشتر ورزشکاران انجام شد.

سرمربی تیم ملی آلیش بانوان خاطر نشان کرد: 10 سال است که کشتی آلیش بانوان فعال است اما این رشته زمانی هویت پیدا کرد که  زیر مجموعه فدراسیون کشتی شد. فدراسیون کشتی هیچ چیز برای ما کم نذاشته است و همه چیز فراهم است.

وی در خصوص وضعیت این رشته در شهرستان ها بیان داشت: وضعیت امکانات شهرستان ها با گذشته قابل قیاس نیست. استقبال خانم ها نیز از آلیش چند برابر شده است. در مسابقاتی  که در گذشته برگزار می شد شاید 40 نفر حضور پیدا می کردند اما امروز این عدد به 100 نفر رسیده است. این استقبال به دلیل تبلیغات و بالا رفتن آگاهی مردم درباره این رشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار