نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان مامنی مناسب برای عاشقان به اهل بیت پیامبر(ص) و خاندان عصمت و طهارت است.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوانازسنندج،حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌شاهرودی در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه استان کردستان افزود: سنت وقف یکی از راهکارهای دین مبین اسلام در جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات است.

وی عنوان کرد:کردستانی ها وابستگی خاصی به خاندان حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین دارند و عشق به اهل بیت در دل تک تک مردم موج می زند لذا می طلبد که در راستای جایگاه امامزاده ها و آشنایی مردم بخصوص جوانان با این بزرگواران کارهای اساسی انجام شود.

نایب رییس دوم کمیسیون سیاسی اجتماعی مجلس خبرگان به راهکارهای نو برای جذب وقفیات اشاره کرد و گفت: با نیاز سنجی دقیق می توان خیرین را در راستای وقف های جدید مورد نیاز استان تشویق کرد.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای تبین جایگاه وقف و موقوفات در بین مردم، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی در حوزه وقف متنوع شود و برای تبین اهمیت وقف و موقوفات از ظرفیت رسانه ها خصوصا صدا و سیما بیشتر استفاده شود.

هم اکنون 74 بقعه و آرامگاه متبرکه در استان کردستان وجود دارد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.