از ابتدای سال تاکنون بازدید گردشگران از ژئوپارک قشم 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حمیدرضا محسن پور سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت : در این مدت 191 هزار و 495 گردشگر از این ژئوپارک بازدید کردند.
وی علت افزایش را مناسب سازی مسیرهای دسترسی اعلام کرد.
سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم افزود : سه هزار و 468 گردشگر خارجی از کشورهای بلژیک ، آلمان ، فرانسه ، ایرلند و عمان نیز از سایت های ژئوپارک قشم بازدید کردند.
 حمیدرضا محسن پور گفت : بیشترین بازدید گردشگران در این مدت از دره ستاره ها ، تنگه چاهکوه ، غار نمکدان و جنگل های حرا بوده است.
وی افزود: ژئوپارک قشم نخستین و تنها ژئوپارک خاورمیانه با 300 هزار هکتار وسعت دارای 27 ژئوسایت است که دره ستاره ها، تنگه چاه کوه، غار نمکدان، محل تخم گذاری لاک پشتهای پوزه عقابی ، خلیج دلفین ها و جنگل های حرا از مهم ترین آنهاست.
حمیدرضا محسن پور گفت:این ژئوپارک در سال 85 در فهرست شبکه جهانی ژئوپارک ها به ثبت رسید اما به علت آماده نبودن برخی زیر ساختها و دست نیافتن به استانداردهای لازم سال 91 از شبکه جهانی ژئوپارک خارج شد.
عضویت در شبکه جهانی ژئوپارکها 4 ساله است .
ژئوپارک قشم به علت واقع شدن در منطقه استراتژیک خلیج فارس و قرارگیری در میان ژئوپارکهاى شرق آسیا و اروپا موقعیت ویژه ای در منطقه و هم در بین ژئوپارک ها دارد.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: ژئوپارک ، قشم ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.