مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت:در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۸۱ هزار و ۶۱۶ تن کالای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب استان صادر شده است.

 مرتضی سالاری  مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی صورت گرفته ۷۰۱ هزار و ۵۴۴ تن مربوط به صادرات غیرنفتی و ۶۸۰ هزار و ۷۲ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی گفت: از مجموع صادرات در بنادر غرب هرمزگان، ۷۰۳ هزار و ۹۲۶ تن فرآورده نفتی با ۳۹ درصد افزایش و ۴۶۰ هزار و ۲۴۱ تن نیز مربوط به فرآورده غیرنفتی بوده که با رویه کابوتاژ حمل و نقل ساحلی صورت گرفته است.

مدیربنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین به عملکرد کانتینر یخچالی در بنادر غرب اشاره و افزود: در این بازه زمانی، ۳۹ هزار و ۴۶۲ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۴۰۸ هزار و ۲۸۴ تن تخلیه و بارگیری شد که در این بخش ۱۶ درصد افزایش به ثبت رسید.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان نیز در مدت سه ماهه نخست امسال ۱۹ هزار و ۷۳۱ TEU با تناژ ۲۰۴ هزار و ۱۴۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش هفت درصدی داشته است.

وی افزود: بنادر غرب هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و امکان رمپ گذاری همزمان ۱۲ شناور حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالا‌های یخچالی در بین بنادر ایران محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.